Dwusprzęgłowa przekładnia w Fuso

, 30 lipca 2010, 0:00

Pierwszą marką pojazdów ciężarowych wyposażonych w dwusprzęgłową skrzynię biegów będą Mitsubishi Fuso. Mokre sprzęgło nie zużywa się, a dodatkowo posiada funkcję pełzania, typową dla samochodów z automatycznymi skrzyniami, a bardzo przydatną podczas manewrowania, jazdy w korkach, czy podczas ruszania pod górę.


Przekładnia Duonic M038S6 dysponuje sześcioma biegami do przodu i jednym wstecznym. Sterowanie przełożeniami może odbywać się automatycznie lub ręcznie, ale pojazd jest pozbawiony pedału sprzęgła.

Rozwiązanie łączy zalety manualnej i automatycznej przekładni, a mokre sprzęgło, które nie zużywa się, zmniejsza koszty eksploatacji pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!