Firma SAF-HOLLAND ciągle rozwija pomysły przyczyniające się do zwiększenia wydajności i oszczędności. Wśród najnowszych można wymienić tarczę koła z przetłoczeniem 60 mm, która w połączeniu z aluminiową felgą i nowym hamulcem tarczowym daje redukcję wagi o 204 kg w 3-osiowej naczepie. Ponadto, rozwiązanie to umożliwia zastosowanie dotychczas używanych kół z przetłoczeniem 120 mm I bez przetłoczenia tzw. ET0, co jest bardzo istotne dla flot transportowych I spedycji. Korzyści, które powinni zauważyć zarządcy flot to np. praktycznie nieograniczona elastyczność w stosowaniu czy uproszczone składowanie zapasowych kół.
Powszechnie wiadomo, że monitorowanie właściwego ciśnienia kół jest ważne dla kontroli kosztów operacyjnych floty. SAF-HOLLAND oferuje teraz swój własny system pompowania opon SAF TYRE PILOT. System ten monitoruje i utrzymuje pożądane ciśnienie w oponach naczepy, a tym samym, nie tylko oszczędza paliwo, ale również przedłuża żywotność opon.
Inną innowacją jest system zawieszenia do ciężkich pojazdów użytkowych popularnej w USA marki NEWAY. NEWAY ADZ to uznane i sprawdzone zawieszenie, które może zaoszczędzić czas i koszty producentom pojazdów o szczególnych wymaganiach. Ten niezwykle solidny system jest odpowiedni do użytku w warunkach off-road, a w szczególności dla osi napędowych ciężkich samochodów ciężarowych. NEWAY ADZ jest sprzedawane w Europie przez SAF-HOLLAND Verkehrstechnik.
55 kilogramów wagi oszczędza najlżejsze w seryjnej produkcji na świecie, kute siodło aluminiowe SAF-HOLLAND FW-AL E. Siodło nie posiada już żadnych części wymagających regularnego smarowania. Jest również objęte Gwarancją Wydajności do 500.000 km, do 3 lat, z wyłączeniem części zużywających się.
Redukcję ciężaru naczep zapewnia także hamulec tarczowy SAF SBS 2220, który waży tylko 31 kg łącznie z klockami i jest odpowiedni do użycia w naczepach i przyczepach o obciążeniu osi do 9 ton i z 22.5” oponami. Hamulec przeszedł pomyślnie całą serię testów, łącznie z testem hamowania.
Ostatnim z innowacyjnych rozwiązań są nogi podporowe SAF TITAN, które dopuszczają statyczne obciążenie do 55 000kg dopuszczalnego statycznego ładunku i podnoszenie 25 000kg obciążenia. Zastosowano w nich opatentowane rozwiązanie płynnie osadzonej nakrętki wrzeciona, kompensujące napór i boczne działanie sił, które mogą powstawać podczas sprzęgania i rozprzęgania pojazdów.
Komentarze