Rosja przygotowuje się do wprowadzenia systemu etykietowania importowanych wyrobów. Rozwiązanie ma umożliwić śledzenie przesyłek. Początkowo system będzie dotyczył wybranych grup produktowych.
Nowe obostrzenia ze strony Rosji względem towarów importowanych z UE mogą oznaczać utrudnienia dla producentów, a także przedsiębiorców z branży transportowej. Szczegóły nowych przepisów nie są jak na razie znane. Sytuację monitoruje Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Dotychczas nie została podana do publicznej wiadomości lista produktów, które mają zostać objęte nowymi regulacjami. Ze swojej strony, zapytaliśmy w Ministerstwie, czy etykietowanie ma objąć także produkty motoryzacyjne?
– Z informacji, które posiadamy wynika, że od grudnia 2019 r. system etykietowania importowanych wyrobów ma dotyczyć wybranych grup produktowych. Na tym wykazie znajdują się opony. Nie ma natomiast żadnych innych produktów motoryzacyjnych – czytamy w odpowiedzi z Ministerstwa.
Wszystko wskazuje zatem na to, że nowe przepisy rosyjskie dotkną tylko część producentów z branży motoryzacyjnej, działających na terenie Polski. W późniejszym czasie (w roku 2020 lub później) system etykietowania może jednak zostać rozszerzony na inne grupy produktowe.
Komisja Europejska planuje poświęcić planowanym przez Rosję zmianom specjalne spotkanie, które odbędzie się pod koniec marca. Można odnieść wrażenie, że sprawa traktowana jest priorytetowo. W wiadomości z Departamentu Komunikacji
Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii czytamy:
– Traktujemy sprawę bardzo poważnie. Polska aktywnie uczestniczy w rozmowach na ten temat z Komisją Europejską i innymi państwami członkowskimi UE. Komisja Europejska już prowadzi rozmowy z Rosją bilateralnie i na forum międzynarodowym – Światowej Organizacji Handlu (WTO).
Wszelkie nowe informacje w sprawie, będziemy przekazywać na bieżąco.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 12 marca 2019, 21:49 0 -1
Jako retorsję należy wprowadzić zakaz importu węgla z Rosji. Nota bene - kradzionego z Ukrainy (m.in. z Donbasu).
Odpowiedz