15 autobusów elektrycznych marki Solaris Urbino 18 zasili flotę berlińskiego operatora transportu publicznego BVG. Pierwsze przegubowe autobusy elektryczne w stolicy Niemiec dołączą do floty 20 krótszych elektryków zamówionych przez przewoźnika w poprzednich latach.
Wartość kontraktu, wraz z infrastrukturą uzupełniania energii, wynosi 13,2 mln euro.
BVG, jeden z największych przewoźnik miejskich w Europie, zamówił w latach 2015-2018 łącznie 20 elektrycznych Solarisów o długości dwunastu metrów. Na koniec II kwartału 2020 roku dołączy do nich 15 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric. Będą to pierwsze przegubowe autobusy elektryczne w stolicy Niemiec.
Zamówione pojazdy będą mogły przewozić do 99 pasażerów. Uzupełnianie energii odbywać się będzie w wybranych miejscach miasta poprzez tzw. odwrócony pantograf (opuszczany do dachu pojazdu ze stacji ładowania) oraz na terenie zajezdni, za pomocą złącza typu Plug-in. W pojazdach zostaną zamontowane baterie Solaris High Power o łącznej pojemności 174 kWh. Jednostkę napędową będzie stanowić oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Oświetlenie autobusu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz zostanie wykonane w technologii LED. Ogrzewanie będzie elektryczne, a klimatyzacja wyposażona w pompę ciepła.
Autobusy z logo zielonego jamnika są bardzo dobrze znane mieszkańcom Berlina. Polski producent dostarczył ich tam od 2000 roku już ponad 300, w tym 5 elektrycznych. Kolejnych 15 Solarisów Urbino 12 electric dołączy do floty BVG jeszcze w tym roku. W 2020 z kolei dostarczonych zostanie 15 przegubowych Solarisów Urbino 18 electric.
Liczba elektrycznych Solarisów dotychczas dostarczonych lub zamówionych przez niemieckich klientów wynosi już blisko 100. Wożą mieszkańców w: Berlinie, Brunszwiku, Dreźnie, Düsseldorfie, Frankfurcie, Fürth, Hamburgu, Hanowerze, Lahr, Norymberdze i Oberhausen.
Komentarze