Wizje przyszłości

28 września 2010, 0:00

Co dwa lata przed salonem pojazdów użytkowych IAA, Zrzeszenie Producentów Samochodów organizuje warsztaty, podczas których omawiana jest kondycja transportu drogowego oraz kierunku jego przyszłego rozwoju.

Warsztaty te warto odwiedzić przynajmniej z dwóch powodów: pojawiają się na nich przedstawiciele prawie wszystkich europejskich producentów pojazdów ciężarowych (w tym roku zabrakło jedynie DAF-a), a poza tym impreza stwarza możliwości przeprowadzenia mniej oficjalnych rozmów z przedstawicielami poszczególnych firm. Nic więc dziwnego, że na tegoroczne warsztaty organizowane we Frankfurcie akredytowało się ok. 150 dziennikarzy z całej Europy i Turcji.

— Po dramatycznym roku 2009 widzimy już oznaki poprawy. Idziemy znowu do przodu, a rynki odrabiają straty szybciej niż się tego spodziewaliśmy, podsumował obecną sytuację Matthias Wissmann, Prezydent VDA.

Jednak prelegenci bardziej niż na stanie obecnym koncentrowali się na przyszłości i po całym dniu spędzonym na prelekcjach dotyczących różnych aspektów transportu pojawia się pewna wizja transportu, co do której zgodna jest większość producentów samochodów użytkowych.
Proces globalizacji będzie nadal trwał, a poza tym będziemy obserwowali tendencję przeprowadzania się ludności do miast i tworzenia wielkich metropolii. Będzie to powodować coraz częściej wyznaczanie stref ekologicznych (jak np. w Berlinie), do których wjazd będzie dozwolony tylko dla pojazdów spełniających rygorystyczne normy ekologiczne lub bezemisyjnych.

Co się z tym wiąże, przyszłość autobusów miejskich, pojazdów dystrybucyjnych oraz dostawczych należy do pojazdów hybrydowych, elektrycznych lub zasilanych paliwami alternatywnymi…

Ciąg dalszy artykułu w miesięczniku TRAILER Magazine 9/2010

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

89.78.19.*, 28 września 2010, 0:00 0 0

Ostatni akapit jest bardzo oczywisty. Całe spotkanie nie wniosło chyba zbyt wiele do informacji ogólnych jakimi dysponujemy.

Odpowiedz

83.24.203.*, 30 września 2010, 0:00 0 0

Ekologia ma w dużej mierze jedynie generować koszty dla klientów. Rozumiem, że trzeba dbać o środowisko itp jednak komuś zależy by zmienić przepisy i wyciągnąć pieniądze.

Odpowiedz