Uniwersalna opona ciężarowa Conti CrossTrac

5 kwietnia 2019, 14:59

Continental opracował rozwiązanie problemu szybszego zużywania się na utwardzonych nawierzchniach opon z bieżnikiem zoptymalizowanym pod kątem uzyskania jak najlepszej przyczepności w terenie. Linia opon marki Continental Conti CrossTrac jest stworzona do jazdy zarówno po drogach asfaltowych, jak i nawierzchniach w terenie.

Sekret tkwi w ich budowie. Wzór bieżnika i mieszanki zapewniają równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych. Specyficzny rodzaj sadzy aktywnej zastosowany w mieszance zapewnia odporność na przecięcia i stabilność zabezpieczającą przed przebiciami. Zawartość kauczuku naturalnego gwarantuje wytrzymałość i odporność na wyszczerbienia i ubytki. Zmieszanie różnych związków w warstwie bieżnika oraz w warstwie bazowej umożliwia zrównoważenie się wymagań przeciwstawnych zastosowań. Mieszanka warstwy bazowej jest zoptymalizowana pod kątem niskich oporów toczenia, podczas gdy mieszanka bieżnika ma zapewnić optymalną przyczepność.

Linia opona Conti CrossTrac do pojazdów ciężarowych została zaprojektowana z myślą o zastosowaniach mieszanych np. w branży wydobywczej, budownictwie czy leśnictwie.

Opona Conti CrossTrac HS3 na oś prowadzącą, ma czterorowkową konstrukcję z dużymi żebrami, dla równomiernego rozkładu obciążenia na całej powierzchni styku z nawierzchnią.Odporność na ścieranie zapewnia dobre właściwości jezdne zarówno na drogach utwardzonych, jak i luźnych nawierzchniach szutrowych. Natomiast opona Conti CrossTrac HD3 na oś napędową posiada bieżnik kierunkowy, który zapewnia trwałość oraz przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Nowe krawędzie o podwyższonej chwytności poprawiają trakcję na nieutwardzonych drogach i zmniejszają zatrzymywanie kamieni, a duże żebra zwiększają odporność na rozerwanie. W przypadku Conti CrossTrac HT3 dla osi naczepowej charakterystyczna jest odporna na ścieranie konstrukcja barków, zapewniająca dodatkową stabilność boczną.

Mieszanka oraz dodatkowe kilka centymetrów kauczuku sprawiają, że ogumienie można bieżnikować w ramach usługi ContiLifeCycle. Opony nadają się do stosowania z cyfrowymi rozwiązaniami monitorowania opon: ContiConnect i ContiPressureCheck.

Niedopompowane opony to najczęstsza przyczyna awarii i wezwań serwisowych – ubytek ciśnienia na poziomie 20% obniża żywotność karkasu o 30%. Cyfrowy monitoring zmniejsza zużycie opony oraz związanie z tym koszty i wydłuża czas jej pracy. Wybrane modele opon Conti CrossTrac w rozmiarach 315/80 R 22.5, 385/65 R 22.5 i 13 R 22.5 dostępne są jako opona inteligentna, fabrycznie wyposażona w czujniki temperatury oraz ciśnienia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!