Continental wprowadza na rynek pierwsze opony przeznaczone do autobusów miejskich z napędem elektrycznym. Nowy model Conti Urban HA3 315/60 R 22.5 charakteryzuje zwiększony indeks nośności do ośmiu ton na każdą oś, czyli o 0,5 tony większy niż standardowy dla tego rozmiaru opon. Ogumienie jest dostosowane do zwiększonej za sprawą ciężkich akumulatorów masy pojazdu, a także większego momentu obrotowego.
Elektromobilność zyskuje coraz większą popularność w sektorze transportu publicznego. Miasta na całym świecie sukcesywnie rozbudowują swoje floty pojazdów niskoemisyjnych. Rodzi to nowe wyzwania w zakresie ogumienia, które musi jednocześnie zapewniać przyczepność, wytrzymałość i zdolność do przenoszenia obciążeń. W odpowiedzi na nowe potrzeby Continental opracował najnowsze opony na wszystkie osie Conti Urban HA3 315/60 R 22.5 154/148J (156/150F).
– Nowe opony Conti Urban HA3 przeznaczone do elektrycznych autobusów powstały w oparciu o doświadczenie, które zdobywaliśmy we współpracy z producentami pojazdów użytkowych i miejskimi przedsiębiorstwami autobusowymi – powiedział Lutz Stäbner, Head of Product Management for Continental Truck and Bus Tires w regionie EMEA. – Dzięki zrównoważonym właściwościom stanowią bezpieczne, wygodne i oszczędne rozwiązanie wspierające elektromobilność w ruchu miejskim – dodał ekspert Continental.
Dzięki gęstej siatce grubszych drutów opasania opony Conti Urban HA3 mają zwiększony indeks nośności. Posiadają również solidny bieżnik o dużej zawartości kauczuku naturalnego, co zwiększa jego odporność na ścieranie, przecięcia, pęknięcia i wyszczerbienia. Wzmocnione ściany boczne, są odporne na częsty kontakt z krawężnikami. Specjalny kontur opon do autobusów miejskich zwiększa trwałość i równomierność ich zużycia. Opony Conti Urban HA3 posiadają symbol płatka śniegu na tle góry z trzema szczytami (3PMSF), co oznacza, że nadają się do jazdy przez cały rok w wielu częściach Europy.
Komentarze