Opony do samochodów ciężarowych – przegląd

, 19 kwietnia 2019, 12:44

Wybór odpowiedniego ogumienia we flocie pojazdów przekłada się na brak przestojów, oszczędność paliwa i niezawodność dostaw. Wiodący producenci zdają sobie sprawę, że ze względu na rosnące wymagania, muszą oferować coraz lepsze produkty. Zapytaliśmy ich o produkty polecane na nowy sezon.

Nowości przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów.

Continental Conti CrossTrac

Continental do zastosowań mieszanych w samochodach ciężarowych proponuje serię Conti CrossTrac. Opony zostały zaprojektowane tak, aby sprostać najtrudniejszym warunkom. Zapewniają idealną równowagę pomiędzy wydajnością na nawierzchniach nieutwardzonych i utwardzonych. Duże przebiegi, stabilna jazda i zmniejszone zużycie paliwa podczas jazdy po drogach asfaltowych, a także zwiększona odporności na wyszczerbianie i ubytki w terenie to zasługa innowacyjnego bieżnika oraz mieszanek. Wysoka jakość materiałów w połączeniu z dodatkowymi kilkoma centymetrami kauczuku sprawiają, że ogumienie można bieżnikować w ramach usługi ContiLifeCycle™. Ponadto wybrane rozmiary serii Conti CrossTrac są fabrycznie wyposażone w zintegrowane czujniki monitorujące ciśnienie i temperaturę opon współpracujące z systemami monitorowania stanu ogumienia ContiPressureCheck i ContiConnect. Gama Conti CrossTrac obejmuje model HS3 na oś kierowaną, HD3 na oś napędową oraz HT3 na oś naczepy.

Semperit RUNNER

Seria opon RUNNER przeznaczona do ruchu regionalnego i dalekobieżnego zapewnia dobre osiągi na każdym kilometrze trasy. Specjalna mieszanka, szeroki bieżnik oraz proste zewnętrzne rowki poprawiają prowadzenie, zwiększają poziom bezpieczeństwa, a także wydłużają okres eksploatacji ogumienia dzięki wyższej trwałości. Opona RUNNER F2 na oś prowadzącą gwarantuje optymalną wydajność paliwową, a także lepsze prowadzenie nawet na mokrej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki specjalnemu wzorowi bieżnika z elastycznymi lamelami. Model RUNNER D2 na oś napędową została opracowana z myślą o długim okresie eksploatacji i wysokiej trwałości. Zapewnia to większą stabilność bloków i znacznie ogranicza zużycie. Opona posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu). RUNNER T2 na oś naczepy wyróżniająca się bardzo dużymi przebiegami dzięki szerszej powierzchni bieżnika. Karkasy wszystkich opon z rodziny Semperit RUNNER można bieżnikować, dając im drugie życie.

Dunlop SP346 i SP446

Dunlop wprowadza nowe linie opon ciężarowych, dedykowane na oś prowadzącą i napędową, o średnicy 17.5„ i 19.5„. Specjalnie zaprojektowane modele SP346 i SP446 zapewniają długie przebiegi, solidną trakcję i wysoką trwałość we wszystkich zastosowaniach. Każda linia oferuje dziesięć rozmiarów ogumienia, przystosowanych również do pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Nowe produkty wyposażono w najnowsze technologie i solidną konstrukcję karkasu, umożliwiającą wszechstronne zastosowania i obniżenie kosztów operacyjnych. Jedną z najważniejszych zalet opon są długie przebiegi, a także trwałość w trudnych warunkach roboczych i ekstremalnych klimatach, co przekłada się na długi okres eksploatacji. Symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF), którym są opatrzone opony zarówno w wersji na oś prowadzącą jak i napędową, potwierdza ich pełną gotowość do jazdy w warunkach zimowych. Co ważne, w nowym ogumieniu zoptymalizowano opory toczenia, co dodatkowo gwarantuje niskie zużycie paliwa.

Barum 200 R

Seria opon całorocznych do ciężarówek Barum 200 R oferuje niezawodne codzienne działanie i jest idealnym rozwiązaniem przy obecnych napiętych harmonogramach oraz presji związanej z obniżeniem kosztów w sektorze transportowym. Dzięki zastosowaniu ulepszonej mieszanki gumowej oraz nowej rzeźby bieżnika ogumienie zapewnia długie przebiegi i gwarantuje stały poziom bezpieczeństwa. Stabilny karkas ze wzmocnionym stalowym opasaniem oraz specjalna wyściółka wewnętrzna, która zapobiega utracie powietrza i w połączeniu z przygotowanym do rowkowania bieżnikiem przyczynią się do wydłużenia okresu eksploatacji opon, co pozwala zwiększyć efektywność kosztową floty. BF (Barum Front) 200 R na oś przednią oraz BD (Barum Drive) 200 R na oś napędową to opony o wysokim przebiegu, wytrzymałym karkasie i znakomitej trakcji. Gamę produktów uzupełnia model BT (Barum Trailer) 200 R na oś naczepy o dużej odporności na przecięcia oraz dobrych właściwościach na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji. Wszystkie opony tej serii posiadają homologację M+S.

Goodyear FUELMAX PERFORMANCE

Goodyear FUELMAX PERFORMANCE to nowa linia opon na oś napędową i kierowaną, szczególnie polecana dla flot długodystansowych. Zapewnia najwyższą w swojej klasie wydajność paliwową, umożliwiając flotom optymalizację oszczędności paliwowych, a producentom pojazdów ciężarowych sprostanie coraz bardziej ambitnym celom UE w zakresie ograniczania emisji dwutlenku węgla. W skład linii Goodyear FUELMAX PERFORMANCE wchodzą dwa rozmiary opon na oś kierowaną FUELMAX S PERFORMANCE i jeden rozmiar FUELMAX D PERFORMANCE dedykowany na oś napędową.

Opony uzyskały kategorię ‘A’ na unijnej etykiecie pod względem wydajności paliwowej i noszą oznaczenie 3PMSF, świadczące o spełnieniu najsurowszych wymogów stawianych oponom zimowym. Ogumienie posiada zintegrowany system identyfikacji radiowej (RFID), umożliwiający szybką i łatwą weryfikację. System wspiera zarządzanie oponami i ich śledzenie, co dodatkowo odstrasza złodziei.

Continental Conti Hybrid

Linia opon Conti Hybrid przeznaczona jest do regionalnego transportu dystrybucyjnego. Dłuższa żywotność ogumienia w połączeniu z niskimi oporami toczenia zapewnia maksymalną wydajność i efektywność ekonomiczną. Solidny, wzmocniony, wykonany z wysokiej jakości materiałów karkas, zwiększona grubość, cztery warstwy trójkątnego opasania oraz wyjątkowo wytrzymała konstrukcja bieżnika gwarantują długotrwałą i niezawodną eksploatację opon. Zoptymalizowana polimerowa mieszanka gumy bieżnika Hybrid została zaprojektowana tak, aby zwiększyć przebieg i zapewnić wysoką wydajność ogumienia w terenie. Rezultatem są o 20% wyższe przebiegi oraz 6% redukcja zużycia paliwa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji. Rodzina produktów Conti Hybrid obejmuje model HS3 na oś prowadzącą, HD3 na oś napędową oraz HT3 na oś naczepy. Wszystkie opony Conti Hybrid są dopasowane do bieżnikowania w systemie ContiLifeCycle™.

Goodyear OMNITRAC S i D

Nowe opony Goodyear OMNITRAC S i D do zastosowań mieszanych opracowano z myślą o pojazdach ciężarowych, które pracują we współczesnych zastosowaniach mieszanych – w trudnych warunkach budowlanych na nieutwardzonych nawierzchniach, lecz w dużej mierze także na drogach. Ich najważniejsze zalety to optymalna odporność na uszkodzenia i dłuższy okres eksploatacji (w porównaniu z oponami Goodyear MS II), a także pełna zgodność z surowymi kryteriami opon zimowych z oznaczeniem 3PMSF. Linie OMNITRAC S i D wyposażono w nową technologię Goodyear DuraShield, obejmującą specjalne górne opasanie, która zapewnia dodatkową odporność na uszkodzenia karkasu oraz poprawia podatność na bieżnikowanie. Wbudowany system identyfikacji radiowej (RFID) umożliwia rozpoznanie opon, a także łączność z systemami śledzenia oraz zarządzania ogumieniem.

Semperit WORKER

Seria opon Semperit WORKER została zaprojektowana do użytku w terenie i na budowie. Udoskonalona mieszanka zapewnia wysoką odporność na przecięcia, a specjalna struktura bieżnika gwarantuje optymalną trakcję i precyzyjne prowadzenie nawet na takich nawierzchniach jak żwir i piach. WORKER F2 na oś prowadzącą zapewnia optymalną trakcję i precyzyjne sterowanie nawet w trudnych warunkach. Jej solidna konstrukcja zwiększa możliwości bieżnikowania. WORKER D2 na oś napędową ma 5-blokowy wzór bieżnika poprawiający przyczepność. Jego udoskonalona struktura wpływa na równomierne zużywanie się opon. Natomiast model WORKER T2 na oś naczepy to ekstremalna odporność na uszkodzenia mechaniczne dzięki ulepszonej ścianie bocznej. Oponę wyróżnia wzór bloków bieżnika zmniejszający podatność na klinowanie kamieni oraz niezawodna trakcja przez cały okres eksploatacji, nawet w błotnistym lub oblodzonym terenie.

Barum 200 M

Rodzina opon Barum 200 M przeznaczona jest do użytku na drogach i w terenie. Ogumienie oferuje wysoką trwałość i wytrzymałość w trudnych warunkach np. na placach budowy. Opona Barum BF 200 M na oś prowadzącą zapewnia precyzyjne prowadzenie i odporność na różnych nawierzchniach. Barum BD 200 M to propozycja na oś napędową o doskonałej trwałości i wytrzymałości dzięki zaawansowanej mieszance bieżnika. Opona posiada zarówno oznaczenie M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu), co oznacza, że może być używana przez cały rok.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Miki, 4 maja 2019, 23:52 0 0

Oprócz wyboru modelu ważne, a może nawet ważniejsze jest wybranie odpowiedniego wulkanizatora. Nie raz straciłem mnóstwo czasu i nerwów przez nieprofesjonalistów. Od tamtego czasu staram się wybierać tylko renomowane salony. Ostatnią wymianę robiłem w salonie Mercedesa w Emilianowie i to chyba pierwsze miejsce w którym wreszcie spotkałem się z profesjonalną obsługą od A do Z.

Odpowiedz