Kögel prezentuje naczepę Cargo Rail generacji NOVUM

, 5 czerwca 2019, 10:12

Główną atrakcją firmy Kögel na targach transport logistic 2019 jest Kögel Cargo Rail z wyposażeniem RoRo. Naczepa ta jest dostępna także w generacji NOVUM. Według producenta, dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i ulepszonemu nadwoziu, naczepa Kögel Cargo Rail ma być odporniejsza i łatwiejsza w obsłudze.

Dodatkowo w generacji naczep NOVUM Kögel Cargo Rail wprowadzano wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm spedycyjnych. Naczepa ta ma przyczyniać się dodatkowo do ochrony środowiska i redukcji CO2.

Rama w wersji Rail

Naczepa Kögel Cargo Rail posiada stalową ramę o lekkiej konstrukcji oraz szyjkę ramy o wysokości 120 mm, a także zoptymalizowany profil ramy zewnętrznej. W wyposażeniu podstawowym masa własna naczepy wynosi od ok. 6350kg. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych, wynosi maks. 7200 kg.

Nowa rama zewnętrzna ułatwia dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Kögel Cargo Rail posiada również bogate wyposażenie seryjne. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie, w postaci haków mocujących ułatwiających obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kilogramów. Egzemplarz wystawowy transport logistic posiada optymalne zabezpieczenie ładunku w perforowanej zewnętrznej ramie stalowej typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg.

Połączone z ramą krawędzie do chwytaków, wykonane z włókna aramidowego, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Cargo Rail generacji NOVUM sprawdzają się w załadunku kolejowym. Ponadto naczepa została zaprojektowana pod kątem wysokości stojaka 980 mm. Model otrzymał atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h.

Dodatkowe indywidualne wyposażenie modelu targowego

Naczepa Kögel Cargo Rail posiada opcjonalne wyposażenie RoRo Heavy-duty umożliwiające jej samodzielny transport na statku lub promie. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy ramą główną a ramą zewnętrzną, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, płytę siodła o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12 000 kg. Wyposażenie RoRo dopełniają wzmocnione mechanicznie podpory w wersji Ferry z rolkami.

Kögel Cargo Rail wyposażono ponadto w opcjonalne nadwozie Strong & Go. Dzięki temu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków zabezpieczonych pasami zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew wkładanych. Aby uzyskać certyfikat na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne migające boczne światła obrysowe. Aby umożliwić zablokowanie otwartej plandeki dachowej, naczepa Kögel Cargo Rail została wyposażona w nowy stoper EasyFix. System ten zwiększa wydajność i bezpieczeństwo załadunku i rozładunku. Kolejne elementy indywidualnego wyposażenia to stalowa płyta falista o długości 720 milimetrów zamontowana nad tylną częścią wspornika końcowego, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocnione zderzaki stalowe, poprzeczny stalowy kątownik o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy oraz zabezpieczenie zamków, linki plandekowe z dwoma uchwytami, wielokomorowe światła tylne LED Kögel LUXIMA.

Kögel Telematics

Naczepa Kögel Cargo Rail jest opcjonalnie wyposażona w Kögel Telematics. Dzięki pakietowi telematycznemu BasicTrailer, łączącemu usługi PosControl, TrailerControl i EBSControl, moduł telematyczny Kögel Trailer wysyła dane, takie jak pozycja w czasie rzeczywistym, status połączenia i dane EBS do portalu internetowego Kögel Telematics. Wszystkie zarejestrowane dane można – dzięki bazie danych Kögel Telematics-Connectivity nie tylko zobaczyć w portalu internetowym Kögel Telematics i innych systemach zarządzania flotą, lecz także zaimportować w czasie rzeczywistym do istniejących procesów i najrozmaitszych systemów oprogramowania.

Różnorodne wersje i warianty indywidualnego wyposażenia

Naczepy Kögel Cargo Rail generacji NOVUM są dostępne w wielu wersjach i z wieloma wariantami wyposażenia indywidualnego. Należą do nich m.in. różne zestawy do zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, wyposażenie TIR, rynna na stalowe rolki i wiele więcej.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

W naczepie Kögel Cargo Rail cała rama pojazdu jest chroniona technologią nanoceramiczną oraz powłoką KTL, pokrytą następnie warstwą lakieru UV.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!