W ofercie firmy Still pojawił się nowy wózek widłowy przeznaczony do zastosowań zewnętrznych – RC 40. Wózek napędzany wysokoprężnym gazowym silnikiem z napędem przekładniowym charakteryzuje się klasą udźwigu od 1,5 do 3 ton.
Duży prześwit podłużny oraz rozwiązania techniczne umożliwiające minimalizację drgań sprawiają, że dobrze sprawdza się na nierównym podłożu zewnętrznych części magazynów. Może być użytkowany również przy zmiennych i trudnych warunkach pogodowych. Zastosowanie silnika gazowego umożliwia z kolei wykorzystywanie go w zamkniętych przestrzeniach hal.
Zamknięta hermetycznie hydrodynamiczna przekładnia przenosi siłę napędową na przednie koła. Sterowanie za pomocą bliźniaczych pedałów, opcjonalnie dostępne w RC 40, umożliwia zmianę kierunku jazdy stopą oraz bezpieczną obsługę podczas szybkiego podnoszenia i powolnej jazdy, w trybie impulsowym. Nacisk operatora na powierzchnię miedzy dwoma pedałami sprawia, że wysokoprężny silnik, w zależności od ich położenia, zwiększa prędkość obrotową bez ruchu w przód, czy w tył.
RC 40 przy zmianie kierunku jazdy reaguje inaczej niż klasyczny wózek z napędem przekładniowym – wózek po naciśnięciu pedału gazu nie rozpoczyna ruchu pełzającego, a rusza dopiero gdy przełącznik kierunku jazdy ustawiony jest w odpowiednim położeniu, co zwiększa bezpieczeństwo przewożonego towaru. Dla komfortu operatora kąt pochylenia kolumny kierowniczej można dopasować do każdego wzrostu, a dźwignie obsługowe hydrauliki oraz wyświetlacz są łatwo dostępne z pozycji fotela.
W przypadku konieczności wykonania prostej konserwacji lub szybkiej usługi serwisowej, łatwo można dostać się do istotnych podzespołów. Maskę silnika można ustawić w położeniu pionowym, a płyta podłogowa jest łatwa w demontażu. Miejsca konserwacyjne i kontrolne umieszczono przejrzyście w komorze silnika.
Komentarze