Opony do samochodów ciężarowych – przegląd nowości przed sezonem

, 14 października 2019, 13:55

Jak wiemy, o stan ogumienia w pojazdach ciężarowych należy dbać przez cały rok, gdyż unikanie niezaplanowanych przestojów to kluczowe zadanie w dzisiejszych realiach branży transportowej. Jesień to jednak najlepszy moment na zakup nowych opon zimowych. Specjalnie dla naszych Czytelników przygotowaliśmy zestawienie najnowszych opon do pojazdów ciężarowych, które pojawiły się na polskim rynku.

Prezentowane nowości to opony zimowe lub całoroczne do pojazdów ciężarowych lub dostawczych. Produkty przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów.

Goodyear KMAX GEN-2

Opony Goodyear KMAX GEN-2 na oś prowadzącą i napędową, dedykowane dla flot regionalnych, zapewniają wysokie przebiegi, umożliwiając optymalizację żywotności ogumienia i pokonywanie trudnych warunków drogowych. Ogólne zalety produktów z serii KMAX GEN-2 to do 25% lepsza trakcja we wszelkich warunkach atmosferycznych, 15% wyższa odporność na uszkodzenia i o 5% lepsza efektywność paliwowa (w zależności od rozmiaru i typu) przy jednoczesnym utrzymaniu długich przebiegów, charakterystycznych dla poprzedniej generacji KMAX. Wszystkie nowe opony spełniają rygorystyczne wymagania przepisów dotyczących opon zimowych, w tym z oznaczeniem 3PMSF.

Bridgestone Duravis R002

Bridgestone wprowadził na rynek ponadprzeciętnie wytrzymałe, uniwersalne opony Duravis R002. Nowy produkt ma umożliwić flotom obniżenie kosztów eksploatacji w wyniku redukcji kosztu przejechanego kilometra, dzięki trwałości i wydajności paliwowej. Ponadto zapewniają one wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni. Najnowszą generację opon Bridgestone Duravis opracowano i przetestowano we współpracy z 17 flotami z 13 krajów w różnych warunkach eksploatacyjnych.

Opona Duravis R002 oferuje żywotność zwiększoną o 45% w porównaniu do jej poprzednich modeli, a koszt przejechanego kilometra zmniejszył się o 15% (średnia opon na oś kierowaną, napędową i naczepową). Oszczędności poczyniono także w zakresie emisji CO2 – nowe opony Duravis zapewniają zoptymalizowaną wydajność paliwową dzięki kombinacji B-C-B w osiach kierowanych, napędowych i naczepowych. To wielofunkcyjne opony dla wszystkich rodzajów flotowych pojazdów ciężarowych mające szeroki zakres zastosowań, od jazdy po drogach regionalnych po autostrady

Goodyear UltraGrip Cargo

Właściciele lekkich pojazdów użytkowych, którzy chcą utrzymać je w ciągłym ruchu, nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych, mają do dyspozycji nowy model UltraGrip Cargo. Dzięki ulepszonej rzeźbie bieżnika i mieszanek, nowe ogumienie charakteryzuje się wysoką skutecznością hamowania na śniegu. Pozwala też obniżyć całkowity koszt posiadania, wydłużając żywotność opony.

Firestone Vanhawk 2 Winter

Firma Firestone, wprowadziła na polski rynek nową generację opon zimowych przeznaczonych do samochodów dostawczych – Vanhawk 2 Winter. Od swojego poprzednika odróżnia ją o 20% dłuższy przebieg, znacząco polepszona przyczepność na mokrej nawierzchni oraz podwyższona wydajność paliwowa. Zyskała ona wartość E (w porównaniu z F poprzednika), a wydajność na mokrej nawierzchni z wartości E została podniesiona do B. Poprawa tych aspektów sprawia, że Vanhawk 2 Winter jeszcze lepiej sprawdza się na mokrych, ośnieżonych, a nawet oblodzonych trasach. Unowocześniona rzeźba bieżnika pozwala na skuteczniejsze „wgryzanie się” w śnieg i szybsze odprowadzanie wody oraz błota.

Vanhawk 2 Winter oznaczona symbolem M+S oraz Certyfikatem Alpejskim 3PMSF przeznaczona jest dla pojazdów dostawczych, które muszą zmagać się z trudnymi, zimowymi warunkami. Dostępna jest od września 2019 roku i występuje w 20 rozmiarach o średnicy od 14 do 16 cali. Wszystkie opony Vanhawk 2 Winter mają odpowiednio wzmocnioną konstrukcję symblizowaną literą C w rozmiarze.

Continental Scandinavia

Continental oferuje opony zimowe, które dzięki mieszankom gum oraz wzorom bieżnika zoptymalizowanym pod kątem poszczególnych osi pojazdu i różnych warunków drogowych wyróżniają się wysokim poziomem trakcji nawet na mokrej i zaśnieżonej lub oblodzonej nawierzchni. Z myślą o zastosowaniach w transporcie stworzona została gama opon zimowych Continental Scandinavia obejmująca ogumienie do samochodów ciężarowych używanych w ruchu dystrybucyjnym (rozmiary 17,5 i 19,5 cala) oraz dalekobieżnym (w rozmiarze 22,5 cala). Opony te charakteryzuje przyczepność i wysoki poziom trakcji w przypadku osi przedniej – HSW 2 Scandinavia, najlepsza trakcja i skuteczność hamowania na osi napędowej – HDW 2 Scandinavia, a także optymalna przyczepność podczas jazdy w zakrętach czy podczas hamowania w przypadku osi naczepowej – HTW 2 Scandinavia. Wszystkie opony Continental Scandinavia charakteryzuje wyższa sztywność bieżnika ograniczająca poziom jego odkształceń i zmniejszająca opory toczenia, a także mniejsze straty energii dzięki zoptymalizowanemu punktowi styku z nawierzchnią.

Goodyear FUELMAX GEN-2

Opony Goodyear FUELMAX GEN-2 na oś prowadzącą i napędową opracowano z myślą o przewozach międzyregionalnych i dalekobieżnych. Zapewniają one wysoką efektywność paliwową w połączeniu ze zwiększonymi przebiegami, optymalną trakcję i obniżoną emisję hałasu. Ogumienie FUELMAX GEN-2 to do 10% dłuższe przebiegi, do 30% lepsza trakcja w każdych warunkach pogodowych i niższy poziom hałasu (rozmiarów w przygotowaniu jeszcze nie skategoryzowano), przy jednoczesnym utrzymaniu tej samej wydajności paliwowej co poprzednia generacja opon FUELMAX.

Wszystkie nowe opony spełniają rygorystyczne wymagania przepisów dotyczących opon zimowych, w tym z oznaczeniem 3PMSF. Ze względu na najlepsze w swojej klasie niskie opory toczenia, nowe serie opon KMAX GEN-2 i FUELMAX GEN-2 przyczyniają się również do zmniejszenia emisji CO2 przez samochody ciężarowe i tym samym wspierają spełnienie przyszłych, ambitnych wymogów prawnych w tym zakresie.

Dębica DRS2 i DRD2

Na rynku zadebiutuje nowa gama drogowych opon ciężarowych Dębicy. Nowe ogumienie DRS2 na oś sterującą i DRD2 na oś napędową zapewnia zrównoważone osiągi i sprawdzoną jakość. Oferuje także poprawione opory toczenia i jest zgodne z europejskimi przepisami zimowymi, w tym z oznaczeniem 3PMSF.

Linia, w skład której wchodzą po trzy rozmiary opon na oś sterującą Dębica DRS2 i oś napędową Dębica DRD2, zastępuje ogumienie Dębica DRS i DRD o tych samych rozmiarach, które będzie stopniowo wycofywane. Wszystkie nowe produkty Dębicy nadają się do pogłębiania i bieżnikowania na gorąco w ramach programu NextTread. Nowa gama uzupełnia istniejące portfolio opon polskiej marki do zastosowań mieszanych i pokrywa najbardziej popularne rozmiary wymagane przez klientów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!