Spełnienie aktualnych norm emisji wymaga zastosowania układów oczyszczania spalin, takich jak selektywna redukcja katalityczna (SCR) lub recyrkulacja spalin. Szczególnie w przypadku układu recyrkulacji spalin często pojawiają się problemy z zaworem EGR.
Pozostałości oleju oraz złogi sadzy mogą doprowadzić do zablokowania zaworu. W takim przypadku sterowanie recyrkulacją spalin jest bardzo ograniczone, a czasami nawet w ogóle niemożliwe. Świecąca lampka kontrolna układu wydechowego informuje kierowcę, że wystąpiła usterka i konieczna jest wizyta w warsztacie. Czyszczenie zaworu EGR nie zawsze rozwiązuje problem. Wtedy jedynym rozwiązaniem pozostaje jego wymiana.
Wskazówka: Ślady oleju oraz nagar sadzy bardzo często świadczą o nieszczelnościach układu chłodzenia i wyciekach oleju np. w turbosprężarce lub głowicy silnika. Jeżeli nieszczelności nie zostaną usunięte, usterka może powtórzyć się po krótkim czasie
Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze