Wiosną 2011 Goodyear TreadMax, opona bieżnikowana do pojazdów ciężarowych, rozszerza swoją paletę rozmiarów tak, aby obejmować 10 wzorów w ramach 20 różnych rozmiarów. Sześć nowych wzorów to opony do zastosowania w przyczepach, do jazdy miejskiej oraz do zastosowań mieszanych.
“Bieżnikowanie stanowi bardzo ważny element zarządzania oponami, zwłaszcza jeśli operator pojazdu chce zminimalizować koszty i zmaksymalizować osiągi” – powiedział Hubert Moquet, Dyrektor ds. opon bieżnikowanych Regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). “Dla maksymalnej efektywności ekonomicznej, nowe opony Goodyear Max Technology powinny być używane za pierwszym razem i w chwili gdy osiągną rekomendowany poziom zużycia winny być ponownie rowkowane. Kiedy poziom zużycia zostanie osiągnięty po raz drugi, osnowy powinny być zwrócone do nas w celu bieżnikowania jak opony TreadMax. Bieżnikowana opona da przebieg porównywalny z nową oponą i tak jak ona może być ponownie rowkowana. W ten sposób efektywnemu podwojeniu ulega żywotność nowej opony, a w wielu przypadkach możliwe jest dalsze rowkowanie i bieżnikowanie. Zyskujemy w ten sposób nie tylko poprawę osiągów zapewniających zwiększone przebiegi i obniżone zużycie paliwa, ale także redukcję wpływu na środowisko naturalne. Nowe produkty, które prezentujemy oraz dodatkowa zdolność produkcyjna zapewniona przez naszą nową fabrykę w Wittlich oznaczają, że jesteśmy w stanie nie tylko produkować więcej opon, ale także objąć znacznie szerszy zakres zastosowań, takich jak zastosowania mieszane i do pojazdów miejskich” – dodał H.Moquet.
Wcześniejsze produkty TreadMax obejmowały zastosowania dla osi sterującej LHD II i RHD II dla transportu długodystansowego na osie wleczone oraz transportu regionalnego na osie wleczone, jak również wszystkie typy miejskich opon MCA i miejskie opony na osie napędowe MCD. Nowy, rozszerzony zakres obejmuje opony LHT II do transportu długodystansowego do przyczep, opony do transportu regionalnego RHD II 17.5” i 19.5” oraz opony do zastosowań mieszanych na osie napędowe MSD II.
Opony TreadMax produkowane są przy wykorzystaniu procesu wulkanizacji w formie, który jest bardzo podobny do tego stosowanego w produkcji nowych opon. Jest to proces obejmujący zastąpienie bieżnika i ścianek bocznych od stopki do stopki nowymi materiałami i wulkanizację opony w formie. Technologia TreadMax zakłada wykorzystanie wyłącznie osnów Goodyear MaxTechnology. Są one szczegółowo badane pod kątem wystąpienia uszkodzeń i testowane z wykorzystaniem technologii szerograficznej. Nowa mieszanka gumowa zostaje starannie nałożona na bieżnik i ścianki boczne, a następnie opona jest umieszczana w formie wulkanizacyjnej i proces odnawiania jest zakończony. Stosowana przez Goodyear technologia dopasowania w formie przywraca geometrię i wzór nowej opony. Nowe wzory bieżnika są takie same jak te stosowane na oponach odtwarzanych, dzięki czemu zapewniają one te same cechy i korzyści. Na zakończenie każda opona poddawana jest testowi ciśnieniowemu i dokładnym oględzinom.
Opony TreadMax będą produkowane w nowej fabryce Goodyeara w Wittlich, w Niemczech, jak również w fabrykach opon bieżnikowanych w Riom, we Francji i w Wolverhampton, w Wielkiej Brytanii, w których ostatnio przeprowadzono znaczny program inwestycyjny, obejmujące najnowsze i najbardziej zaawansowane technologicznie wyposażenie.
Aktualna paleta rozmiarowa opon TreadMax
Transport długodystansowy
Oś napędowa
TM LHD II 295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
295/60R22.5 150/147K
315/60R22.5 152/148L
Przyczepa
TM LHT 375/50R22.5 156K
TM LHT II 385/65R22.5 160K (dostępna w III kw. 2011)
385/55R22.5 160K (dostępna w III kw. 2011)
Transport regionalny
Wszystkie pozycje
TM RHS II 295/80R22.5 152/148L
Oś napędowa
TM RHD II 22.5 295/80R22.5 152/148L
315/80R22.5 156/150L
315/70R22.5 154/150L
TM RHD II 17.5/19.5 215/75R17.5 126/124M (dostępna w III kw. 2011)
245/70R19.5 136/134M (dostępna w III kw. 2011)
265/70R19.5 140/138M (dostępna w III kw. 2011)
On/Off Road (Zastosowanie mieszane)
Oś napędowa
TM MSD II 315/80R22.5 156/150L (dostępna w II kw. 2011)
13R22.5 156/150G (dostępna w IV kw. 2011)
Miejskie
Wszystkie pozycje
TM MCA 275/70R22.5 148/145J
Oś napędowa
TM MCD 275/70R22.5 148/145J
TM MCD 455/45R22.5 166J (dostępna w II kw. 2011)
Komentarze