IVECO S-Way zdobywa nagrodę iF DESIGN AWARD 2020

, 14 lutego 2020, 9:31

Firma IVECO zdobyła iF DESIGN AWARD 2020 za model IVECO S‑Way w kategorii samochodów i pojazdów, w dyscyplinie produktów. Nagroda uchodząca za symbol wzornictwa jest przyznawana w dorocznym plebiscycie organizowanym przez iF International Forum Design GmbH — jeden z najstarszych instytutów wzornictwa na świecie.

IVECO S‑Way został wybrany przez międzynarodowe jury złożone z 78 niezależnych ekspertów, spośród 7298 zgłoszeń z 56 krajów. Kryteria uwzględniane przy ocenie to: stopień innowacyjności i zaawansowania projektu, w tym jego unikatowość, wykonanie i jakość wykonania; funkcjonalność, w tym użyteczność, ergonomia i bezpieczeństwo; walory estetyczne i emocjonalne oraz koncepcja przestrzenna; podejście do społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym efektywność procesu produkcyjnego, przestrzeganie standardów ekologicznych i ograniczanie śladu węglowego, odpowiedzialność społeczna i uniwersalność stylistyczna; a także pozycjonowanie produktu.

IVECO S‑Way spełnia kryteria plebiscytu: jego kabina została gruntowanie przeprojektowana z myślą o kierowcy i potrzebach użytkownika. Układ kabiny stawia kierowcę na pierwszym miejscu, oferując mu odpowiednie warunki pracy i życia, a także wysoki poziom bezpieczeństwa. Samochód jest kompletnie wyposażony w rozwiązania opracowane specjalnie dla kierowcy oraz z naciskiem na zrównoważony rozwój. Nie zabrakło nowych opcji łączności.

W modelu zintegrowano kilka komponentów typowych dla jego konstrukcji: przednia klapa i zderzak są spięte dużym wlotem powietrza, aby zamaskować linię podziału między kabiną na podwoziem; z kolei narożniki otaczające kabinę podkreślają stylistyczną ciągłość między przodem a bokami samochodu. Ukształtowanie górnej części dachu nie tylko maksymalizuje przestrzeń w kabinie, ale także optycznie powiększa przód. Wloty powietrza obok reflektorów regulują ciśnienie w dolnej części podjazdu, eliminując turbulencje wywołane przez koła, natomiast zaokrąglone narożniki kierują prąd powietrza wzdłuż boków. Wysokość podłogi w kabinie dobrano tak, by zapewnić równowagę między wygodą wsiadania (tylko trzy stopnie), a łatwością przemieszczania się w jej wnętrzu (bardzo niski tunel środkowy, ułatwiający przechodzenie na drugą stronę kabiny). Maksymalną ilość miejsca w części socjalnej uzyskano dzięki nowemu profilowi dachu, który pozwala na swobodne przemieszczanie się po kabinie, a nawet przyjęcie pozycji stojącej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!