Pojazdy Scania L z niskim wejściem można zamawiać z silnikiem DC07. Rozwiązanie przeznaczone dla branży dystrybucyjnej, odbioru odpadów i budownictwa. Sprawdza się w pracy w zatłoczonych obszarach miejskich, w których najbardziej liczą się bezpieczeństwo, ergonomia i niewielka masa pojazdu.
Scania L z automatycznie opuszczanym przednim zawieszeniem zapewnia wydajność, której wymaga się od pojazdu zaprojektowanego do pracy w obszarach miejskich. Dzięki możliwości zastosowania silnika DC07 w Scania L, pojemność ładunkowa pojazdu wzrasta o ok. 360 kg. Silnik jest dostępny w trzech wersjach mocy: 220, 250 i 280 KM.
Rozwijając naszą ofertę na początku skoncentrowaliśmy się na bardziej wymagających zastosowaniach, wprowadzając Scania L z pięciocylindrowymi, 9-litrowymi silnikami rzędowymi. Potwierdziło się jednak to, co zakładaliśmy już na samym początku: istnieje również zapotrzebowanie na rozwiązania oparte na lżejszym i bardziej elastycznym silniku 7-litrowym – komentuje Stefan Lindholm, starszy menadżer ds. produktu w Scania Trucks.
7-litrowe sześciocylindrowe silniki rzędowe Scania są dostępne również dla kabin L z niskim wejściem. Silnik DC07 został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 2017 r. i na początku był dostępny tylko w pojazdach Scania P. Jest to sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności skokowej 6,7 l. W najmocniejszej wersji 280 KM zapewnia do 1200 Nm momentu obrotowego od 1050. obr./min. Silnik wyposażono w system oczyszczania spalin w technologii SCR i może zostać uzupełniony o przystawki odbioru mocy napędzane silnikiem.
Silnik DC07 został przyjęty bardzo dobrze. To najmniejszy silnik Scania dla pojazdów ciężarowych, zachował jednak wszystkie cechy charakterystyczne dla marki: wiodącą w swojej klasie oszczędność zużycia paliwa, efektywność pracy przy niskich obrotach oraz możliwość spalania wyłącznie uwodornionego oleju roślinnego (HVO) lub FAME (estry metylowe kwasów tłuszczowych), z redukcją emisji dwutlenku węgla nawet o 90% – potwierdza Stefan Lindholm.
Komentarze