Firma Volvo Trucks wprowadziła na rynek nowe Volvo FH stanowiące miejsce pracy podporządkowane potrzebom kierowcy — z odświeżoną kabiną i innowacyjnymi funkcjami bezpieczeństwa. Głównym celem nowego modelu jest stworzenie kierowcy możliwości efektywnej pracy, bezpieczeństwa i komfortowego życia w trasie.
Seria Volvo FH od wielu lat należy do najbardziej lubianych przez kierowców samochodów ciężarowych, szczególnie tych kierowców, którzy znaczną część życia spędzają w trasie. Nowe Volvo FH, podobnie jak poprzednie modele, dowodzi, że projektowanie samochodów ciężarowych i oferowanie usług pozwalających kierowcom wykonywać pracę na światowym poziomie, nadal pozostaje naszym głównym punktem zainteresowania – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Dobry kierowca może w znacznym stopniu przyczynić się do rentowności działalności naszego Klienta. Na całym świecie obserwujemy chroniczny brak wykwalifikowanych kierowców. Wprowadzając ten nowy samochód ciężarowy, w którym priorytetem uczyniliśmy efektywność pracy i komfort profesjonalnego kierowcy, zrobiliśmy ważny krok naprzód, pomagając naszym Klientom przyciągać i zatrzymywać najlepszych kierowców – kontynuuje Roger Alm.
Wnętrze
Centralnym punktem ich przestrzeni roboczej kierowcy jest zmodernizowana deska rozdzielcza z całkowicie cyfrowym 12-calowym wyświetlaczem zestawu wskaźników o wysokiej rozdzielczości oraz uchwytem na kubek i otwartym schowkiem z oświetleniem sterowanym czujnikiem ruchu. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników kierowca ma do wyboru cztery różne widoki ekranu zależnie od sytuacji jazdy i preferowanych informacji.
Opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy może obsługiwać system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamery. Łatwo dostępny wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.
Łatwy dostęp do różnych informacji zwiększa możliwość wykonywania pracy przez kierowcę efektywnie, bezpiecznie i komfortowo. Prezentacja informacji znacznie się poprawiła dzięki nowym wyświetlaczom. Wymagające interakcje koncentrują się teraz na wyświetlaczu dodatkowym, który znajduje się w pobliżu fotela kierowcy. Czynniki rozpraszające uwagę zostały zminimalizowane, ponieważ główne informacje dotyczące jazdy są przejrzyście wyświetlane na wygodnym i dobrze widocznym wyświetlaczu zestawu wskaźników – mówi Carin Larsson, główna projektantka środowiska użytkownika i interakcji człowiek-maszyna w Volvo Trucks.
Zarówno na wyświetlaczu zestawu wskaźników, jak i dodatkowym interfejs można wyświetlać w jednym z wielu języków.
Poruszanie się wewnątrz kabiny stało się prostsze dzięki nowemu, cieńszemu i ergonomicznie zaprojektowanemu wybierakowi skrzyni biegów I-Shift. Kierowcy potrzebujący akumulatora o większej pojemności mogą wybrać podwójny system magazynowania energii, który zawsze zapewnia rezerwę mocy na uruchomienie silnika. Istnieje także wiele opcji dostosowań przy użyciu nowych tkanin i kolorów.
Wygląd
Cechą charakterystyczną nowego wyglądu zewnętrznego są reflektory w kształcie liter V, których linia została przesunięta na zewnątrz i dopasowana do linii drzwi kabiny. Kierunkowskazy także zostały przesunięte do drzwi, co z jednej strony poprawiło aerodynamikę, a z drugiej wzmocniło wyraz pojazdu. Panel wycieraczek jest bardziej elegancki i cieńszy, a większy znak firmowy sprawia, że nowe Volvo FH łatwo rozpoznać nawet z dużej odległości.
Nowa generacja Volvo FH łączy najbardziej udane elementy z poprzedniej serii FH z inteligentnymi technologiami i funkcjonalnym, zorientowanym na człowieka designem. Rezultatem jest inteligentny i wyrafinowany samochód ciężarowy, który pomaga kierowcy pracować wydajnie w każdych warunkach – kontynuuje Carin Larsson.
Aktywne światła mijania
Ten system poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, ponieważ automatycznie wyłącza wybrane segmenty świateł drogowych LED, kiedy samochód ciężarowy zbliża się do innych pojazdów. Światła drogowe są dostosowywane, kiedy kamera i radar wykryją inne pojazdy lub kiedy kamera wykryje zmiany ilości światła wokół samochodu ciężarowego.
Do innych funkcji Volvo FH zwiększających bezpieczeństwo należy tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszeniu, a także udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC), który działa w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h.
Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.
Bezpieczeństwo nowego Volvo FH dodatkowo poprawia system rozpoznawania znaków drogowych, który jest w stanie wykrywać znaki drogowe, np. ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości.
Istnieje także możliwość uzyskania lepszej widoczności – wystarczy zamontować kamerę narożną po stronie pasażera przesyłającą widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.
Ekonomika paliwowa i produktywność
Wprowadzając różne konfiguracje układu napędowego i podwozia, nowe Volvo FH można dostosować do różnych zadań i umożliwić istotne oszczędności paliwa i emisji CO2. Na przykład w transporcie długodystansowym nowe Volvo FH z I-Save zgodne z Euro 6 łączy nowy silnik D13TC z pakietem funkcji i może zapewnić oszczędność paliwa do 7%*. Wprowadzono również ulepszenia dla wersji Euro 3 i 5 z funkcjami takimi jak Volvo Torque Assist.
Na wielu rynkach Volvo FH jest dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.
Nowe Volvo FH jest także wyposażone w skrzynię biegów I-Shift Dual Clutch, umożliwiającą zmianę biegów bez przerw w dostarczaniu mocy. Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest szczególnie korzystna przy wymagających operacjach, takich jak transport płynnych towarów, ponieważ minimalizuje poruszenia ładunku podczas zmian biegów.
W Volvo FH zoptymalizowano osiągi. Uzyskano to dzięki możliwości zwiększonego obciążania przedniej osi, a także poprawie kątów skrętu osi wleczonej i pchanej, co wpływa na ograniczenie zużycia opon i poprawia zwrotność. Samochód ciężarowy jest dostępny również w wersji z podnośnikiem osi tandem pozwalającym odłączyć i podnieść tylną oś, ograniczając w ten sposób zużycie paliwa, jeśli samochód ciężarowy jedzie bez ładunku.
Nowe kontrakty serwisowe pomagają Klientom poprawić płynność finansową
Szybki rozwój usług korzystających z łączności (connected services) oferuje przewoźnikom nowe sposoby zwiększania dyspozycyjności pojazdu i optymalizacji zużycia paliwa.
Volvo Trucks wprowadza Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold, który zapewnia taki sam zakres ochrony jak Złoty, przy takim samym przewidywalnym koszcie, ale z większą elastycznością pozwalającą na dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych. Opłaty miesięczne są różne dzięki 40% elastyczności szacowanego rocznego przebiegu. Dzięki temu przewoźnicy mogą elastyczniej dostosowywać działalność do sezonowych zmian i zmienności popytu.
Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold jest już dostępny na wybranych rynkach i będzie stopniowo wprowadzany na kolejnych.
Fakty dotyczące nowego Volvo FH
- Kabiny: kabina sypialna z obniżonym dachem, kabina sypialna, kabiny Globetrotter, Globetrotter XL i Globetrotter XXL. Pakiety wykończeń zewnętrznych i wewnętrznych pozwalające nadać pojazdowi indywidualny charakter.
- Silniki: Dostępne silniki wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji. Na wybranych rynkach Volvo FH jest także dostępne z zasilanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, Step D. Volvo FH z I-Save zgodne z normą Euro 6 jest dostępne na wybranych rynkach.
- System zmiany biegów: I-Shift / I-Shift Dual Clutch z pakietami oprogramowania do różnych obszarów zastosowania.
*Dane dotyczące poprawy ekonomiki paliwowej oblicza się, porównując koszty oleju napędowego AdBlue w przypadku silnika D13TC Euro 6 Step D z pakietem dla transportu długodystansowego (I-Save) z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 Step D bez takiego pakietu. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak doświadczenie kierowcy, korzystanie z tempomatu, dane techniczne pojazdu, ładunek pojazdu, faktyczna topografia, konserwacja pojazdu i warunki pogodowe.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Krakus, 10 marca 2020, 14:15 0 0
Projektują kabiny w których można mieszkać, a jednocześnie (kom)Unia zabrania w nich nocować...
Odpowiedz