Boczne drzwi i hydraulicznie składany dach w nowej naczepie Schwarzmuller

28 lipca 2011, 7:33

Nowa naczepa siodłowa z przesuwną podłogą z podwoziem stalowym Schwarzmüller dostępna jest w różnych wariantach, które pozwalają na dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb. Można wybierać spośród trzech opcji grubości podłogi – standardowym (6 mm) i dwóch wzmocnionych, o grubości 8 i 10 mm. Każdy kolejny poziom grubości to ok. 160 kg dodatkowego ciężaru.

Stałe ściany o grubości 30 mm, wykonane z zamkniętych profili aluminiowych, przejęte zostały z modeli wykonanych w całości z aluminium. Kompromis pomiędzy ciężarem a solidnością uzyskano dzięki ścianie zewnętrznej o grubości 2,4 mm i wewnętrznej o grubości 2,7 mm. Profile po stronie wewnętrznej mogą być zespawane w całość dla uzyskania większej stabilności. Dostępne są też inne opcje, na przykład plandeka umieszczona z tyłu z możliwością rozwijania.

Inną dostępną wersją jest wersja z bocznymi drzwiami harmonijkowymi 2×4 po lewej stronie, co ułatwia szybki załadunek. Cechą rozpoznawczą tego wariantu obok 2 x 4 drzwi
harmonijkowych są gładkie profile podłogi oraz 13 par pierścieni mocujących. Szerokość ładowania wynosi 2 razy 6 200 mm, wysokość ładowania 2 500 mm przy wysokości wewnętrznej wynoszącej 2 700 mm.

Do transportu zwojów papieru stworzono opcjonalną możliwość wyposażenia naczepy z przesuwną podłogą w urządzenie zabezpieczające ładunek – cztery szyny dla zwojów papieru wbudowane w przesuwną podłogę.

Dodatkowa waga wersji z drzwiami bocznymi to około 350 kg. Wersja ze stalowym podwoziem bez drzwi bocznych w wyposażeniu podstawowym to około 7 900 kg.


Hydraulicznie składany dach można otworzyć lub zamknąć w nieco ponad pół minuty. Cięgna gumowe wprowadzone w plandekę z tworzywa sztucznego umożliwiają bezpieczne i bezproblemowe zamknięcie dachu również przy nadmiernie wysokim ładunku, a podczas zamykania dach osiada na nadwoziu.

Dach uruchamiany jest suwakiem sterującym przy ścianie przedniej. Kierowca musi wcześniej przełączyć zawór kulkowy umieszczony po lewej długiej stronie z funkcji „Tryb podłogi przesuwnej‘‘ na „Tryb dachu‘‘. Jako opcję dodatkową można wybrać między innymi zdalne sterowanie radiowe, uruchamianie z kabiny kierowcy oraz uszczelnienie między pasem górnym i ramą dachu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!