DAF dla Skanska

, 12 sierpnia 2011, 11:09

Gdański dealer firmy DAF – DBK – przekazał firmie Skanska trzy specjalistyczne ciągniki siodłowe DAF XF 105.460 Euro 5, które będą pracowały w zestawach z niskopodwoziowymi naczepami. Jeden z nich to trzyosiowy model FTT 6×4, z którym można tworzyć zestaw o dopuszczalnej masie całkowitej 110 ton, a dwa pozostałe to trzyosiowe modele FTG 6×2 (DMC zestawu w tym przypadku wynosi 60 ton).

Jak poinformował obecny przy przekazaniu ciągników Krzysztof Kusiak odpowiedzialny za sprzedaż flotową w DAF Trucks Polska, to już drugi kontrakt zawarty przez te dwie firmy w ciągu ostatnich dwóch lat.

Cały obecny kontrakt opiewa na sześć pojazdów. Oprócz wspomnianych trzech ciągników Skanska odbierze wkrótce cysternę do przewozu paliwa na podwoziu DAF LF, samochód do przewozu asfaltu lanego i pojazd z zabudową asenizacyjną (obydwa na podwoziu DAF-a CF). Odebrane 5 sierpnia 2011 ciągniki trafiły do oddziałów Skanska w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu (baza w Toruniu). Wzmocnione pojazdy mogą służyć m.in. do przewozów ponadgabarytowych, w tym przypadku przede wszystkim maszyn budowlanych. Dodatkowa oś to rozwiązanie problemu nacisku przypadającego na oś przy przewozie cięższych ładunków. Mosty pędne są wyposażone w zwolnice, dzięki czemu pojazdy mogą sobie łatwiej poradzić z ciężkimi ładunkami.

Jak powiedział obecny przy przekazaniu pojazdów Marek Kowalik ze Skanska, ciągnik 6×4 zacznie służbę przy budowie trasy ekspresowej S8 Oleśnica-Syców, a dwa ciągniki 6×2 zaprzęgnięte do niskopodwoziowych naczep będą wozić w większości sprzęt przeznaczony do robót bitumicznych, taki jak rozściełacze asfaltu czy walce tandemowe.

Skanska wybrała ciągniki w komfortowej konfiguracji, z obszernymi, sypialnymi kabinami Space Cab, wyposażone m.in. w klimatyzację, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, pneumatyczne fotele kierowcy z wszechstronną regulacją, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, dodatkowe światła na dachu i ogrzewanie postojowe. Wszystkie z napędem przenoszonym za pośrednictwem 16-biegowej przekładni. W ciągniku 6×4 rurę wydechową wyprowadzono pionowo w górę, dzięki czemu zwiększono jego możliwości poruszania się w trudnym terenie. Zakupione pojazdy objęte są trzyletnią gwarancją (którą można w ramach kontraktu przedłużyć do pięciu lat) i rocznym assistance.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!