Wiedeń testuje wodorowego Solarisa

, 3 czerwca 2020, 15:37

Autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen kontynuuje swoje europejskie tournée. Po testach w polskich, niemieckich i włoskich miastach pojazd zaprezentowany został w Wiedniu. Wiener Linien, jeden z największych przewoźników miejskich w Europie, włączyły dziś wodorowego Solarisa do swojej floty, w której pozostanie do 12 czerwca.

Najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Od jego premiery w czerwcu ubiegłego roku Solaris otrzymał zamówienia na łącznie 57 pojazdów z Niderlandów, Niemiec oraz Włoch. Pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku zostaną dostarczone do Bolzano, Kolonii oraz Wuppertal.

– Wiedeń jest pionierem elektromobilności w transporcie publicznym i jedną z pierwszych europejskich stolic, która wprowadziła do ruchu autobusy elektryczne. Wiener Linien inwestują w bezemisyjne rozwiązania. Bardzo się zatem cieszę, że możemy dziś zaprezentować naszego Solarisa Urbino 12 hydrogen w Wiedniu – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

Wiele europejskich miast dąży do tego, aby ich komunikacja miejska była jak najbardziej przyjazna środowisku. Solaris wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom dodając do swojej oferty pojazdów nisko– i  bezemisyjnych autobus zasilany wodorem. Jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna, czyniąc pojazd jednym z najbardziej ekologicznych, dostępnych na rynku.

Pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór gromadzony jest w postaci gazowej w pięciu zbiornikach nowej generacji na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli typu 4 (najnowszej generacji dostępnej na rynku) umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma łączną pojemność 1560 litrów.

Energia potrzebna do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która stanowi dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Jedynymi produktami ubocznymi eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna. Pojazdy nie generują do środowiska absolutnie żadnych szkodliwych substancji.

Solaris jest obecny w Austrii od 2003 roku i dostarczył dotychczas blisko 400 autobusów do 40 miast. 53 z tych pojazdów kursuje na co dzień w Wiedniu i na jego przedmieściach, w tym na specjalnych liniach dowożących pasażerów na największe austriackie lotnisko.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!