Ciągnik Scania R730 8×8 dla wojska

, 26 września 2011, 15:04

Scania zaprezentowała na wystawie Transport 2011 w Lillestrøm, w Norwegii, ciągnik siodłowy Scania R 730 8×8 do transportu ciężkiego, przeznaczony do obsługi logistycznej misji pokojowych, wyposażony w szereg nowatorskich rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa i mobilności.

Ten napędzany 730-konnym silnikiem Scania V8 pojazd zbudowano specjalnie z myślą o transporcie ciężkim, realizowanym w ramach wojskowych misji stabilizacyjnych. Jest to ciągnik siodłowy 8×8, wyposażony w wysoko zamontowaną kabinę załogową Scania CrewCab, z miejscami dla dwóch kierowców oraz fotelami lub leżankami dla dodatkowych 4–6 osób. Zapewnienie komfortu i funkcjonalności było priorytetem, ponieważ załoga przybywająca do nowego miejsca stacjonowania musi być wypoczęta. W konstrukcji pojazdu przewidziano możliwość montażu opancerzenia.

Decydując się na taką a nie inną moc silnika i ogólne osiągi, kierowano się potencjalną potrzebą szybkiej ewakuacji z niebezpiecznego rejonu, tak aby pojazdy przewożące ciężki sprzęt nie spowalniały całej kolumny.

Pojazd jest wyposażony w pełni zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise z nadbiegiem, o 12 przełożeniach drogowych i dwóch biegach pełzających. Za przekazywanie momentu obrotowego do kół odpowiadają cztery osie napędowe ze zwolnicami. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 32 t, zaś dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego – 120 t.

Zastosowane podzespoły należą do modułowego systemu produktów Scania, ułatwiającego dostęp do części i usług serwisowych. Unifikacja podzespołów z innymi pojazdami Scania, dostępnymi w danym parku samochodowym lub na danym rynku, oznacza, że mechanicy nie muszą przechodzić dodatkowych szkoleń. Dzięki temu nowy pojazd może być serwisowany w istniejącej sieci serwisowej Scania.

Na wystawie Transport 2011 w Lillestrøm, mieście położonym w niewielkiej odległości na północ od norweskiej stolicy Oslo, zaprezentowano także 12 innych samochodów ciężarowych Scania, m.in. pojazd długodystansowy, hakowiec, wywrotkę, pojazdy do przewozu dłużycy drzewnej i transportu zwierząt, pojazd dystrybucyjny, zamiatarkę i samochód pożarniczy. Ze względu na szczególnie wymagającą topografię Norwegii, większość z nich była wyposażona w silniki Scania V8. Samochody ciężarowe V8 stanowią blisko 60 procent wszystkich samochodów ciężarowych Scania sprzedawanych w Norwegii.

Dane techniczne

Model  Scania R 730 8×8
Kabina Załogowa Scania CrewCab, długa
Silnik 16,4-litrowy Scania V8, 730 KM, 3500 Nm
Poziom emisji spalin EEV lub Euro 5
Skrzynia biegów Scania, 12+2-biegowa z nadbiegiem; W pełni zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise; Zwalniacz Scania Retarder
Osie Cztery osie napędowe Scania ze zwolnicami w piastach kół, stały napęd na wszystkie koła; Przełożenia dostosowane do jazdy z prędkością 80 km/h z pełnym obciążeniem
Zawieszenie Wzmocnione resory piórowe na wszystkich osiach
Podwozie  Najmocniejszy wariant ramy; Rozstaw osi 4700 mm

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

178.219.99.*, 26 listopada 2013, 22:31 1 0

Ktoś wie może jakie ten pojazd ma wymiary ??

Odpowiedz

Anonim, 30 stycznia 2017, 21:47 1 0

nikt nie wie

Odpowiedz