Polski, elektryczny dostawczak 3,5 tony już jest

, 28 lipca 2020, 9:15

Firma Melex z sukcesem zakończyła prace związane z powstaniem nowej linii modelowej. Od początku 2021 roku planowana jest produkcja seryjna oraz sprzedaż modeli N.TRUCK.

 

N.TRUCK to modułowy elektryczny pojazd użytkowy o DMC 3,5 tony, przeznaczony do
transportu w obszarach miejskich i przemysłowych. N.TRUCK może przewozić ładunki do
2 ton, czyli aż dwa razy więcej niż dotychczasowe modele Melex, czy samochody dostawcze znanych marek. N. TRUCK wyposażony w baterie litowe będzie się poruszał z prędkością do 70 km/h, osiągając dystans powyżej 150 km, co umożliwia pracę pojazdu przez całą dobę.

Dzięki kompaktowym rozmiarom, lekkiej konstrukcji i szerokości 1500 mm, pojazd może
z łatwością poruszać się w wąskich uliczkach starych miast, czy wewnątrz hal magazynowych, nie zanieczyszczając powietrza. Model N.TRUCK będzie dostępny w dwóch wersjach: średni z rozstawem osi 2500 mm i długi z rozstawem osi 3000 mm. Modułowa budowa pozwoli na dowolne komponowanie zabudowy, co zwiększy szeroki wachlarz zastosowań pojazdu.

Model N.TRUCK wyróżniają następujące cechy:

  • Bezemisyjny N.TRUCK może się poruszać w środku pomieszczeń, a także sprawdza się centrach miast, gdzie obowiązuje zakaz ruchu kołowego pojazdów spalinowych.
  • Elektryczne pojazdy z linii N.TRUCK będą homologowane w kategorii N1, co umożliwi poruszanie po drogach publicznych. To pojazdy zaprojektowane i wykonane do przewozu ładunków, mające maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 tony.
  • Model wyposażono w niezależne zawieszenie wszystkich kół. Przednia oś wyposażona jest w kolumny McPhersona, zaś tylne zawieszenie posiada wahacze wleczone, a elementem resorującym są sprężyny śrubowe. W zależności od rozstawu osi, promień zawracania dla pojazdu N.TRUCK wynosi od 4,9 do 5,9 m, co wyróżnia go na tle innych pojazdów dostawczych znanych światowych marek. Znaczny prześwit samochodu i bardzo krótki zwis przedni zapewniają dobre właściwości terenowe oraz sprawne poruszanie się w zatłoczonych aglomeracjach miejskich.
  • Relatywnie niska masa własna ok. 1 tony oraz lekka konstrukcja podwozia
    w stosunku do konwencjonalnych pojazdów, wytrzymałe zawieszenie, lepsze
    rozłożenie mas oraz napęd na przód (opcjonalnie 4×4) sprawiają, że pojazd może
    przewieźć ładunki do 2 ton.
  • Stylistyka modeli z nowej linii N.TRUCK powstała przy współpracy z profesjonalną, polską pracownią projektową. Nowy kształt nadwozia, proporcje, nowoczesny design podkreśla przednia lampa 5-funkcyjna. Oświetlenie w pojeździe wykonane jest w technologii LED.
  • Przeszklone nadwozie gwarantuje dobrą widoczność i umożliwia obserwację wokół pojazdu, a także pozwala na sprawne manewrowanie między licznymi przeszkodami spotykanymi w miejskim środowisku. W środku kabiny jest jasno, a panoramiczna szyba przednia oraz wąskie słupki A zapewniają widoczność. Zintegrowany wskaźnik LCD dostarcza kierującym wszelkich niezbędnych informacji.
  • Fotele wyposażone w 3-punktowe zintegrowane pasy bezpieczeństwa, hamulce
    tarczowe na każdej osi oraz konstrukcja klatki kabiny pojazdu zapewniają
    wysoki poziom bezpieczeństwa.
  • Niska platforma, niski środek ciężkości: dzięki niskiej platformie można zastosować zabudowy o większej kubaturze. Niski próg załadunku umożliwia szybkie i wygodne załadowanie czy rozładowanie towaru. Niski środek ciężkości zabudowy zapewnia stabilność w trakcie jazdy.

Premiera polskiego, elektrycznego dostawczaka z Mielca zbiega się w czasie z innym równie ważnym wydarzeniem na polskim rynku motoryzacyjnym. Dzisiaj poznamy polski samochód elektryczny, za powstanie którego odpowiedzialna była spółka Electromobility Poland, która pracowała nad projektem kilka lat.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Obywatel, 4 sierpnia 2020, 13:46 0 0

WSI. BND, FSB, CIA - pozwolą na tę produkcję???

Odpowiedz