Jaki klocek hamulcowy jest, każdy widzi… ale czy na pewno?

, 10 sierpnia 2020, 23:25

Wiele można o nich powiedzieć, ilu użytkowników tyle opinii. Jednym z pytań, które często pada jest „Czy można określić jakość i skuteczność klocka po wyglądzie, zapachu czy dotyku?”. Znawcy tematu twierdzą, że nie da się tego zrobić w ten sposób. Na co więc zwrócić uwagę?

Warto przyjrzeć się jak to robią projektanci na pierwszy montaż. Od kilku lat nastąpił trend, w którym układ hamulcowy projektowany i wykonywany na pierwszy montaż w ciężarówce naczepie i autobusie różnią się. Różnica najczęściej polega na innym wykonaniu… klocków hamulcowych! W swoich założeniach projektowych zacisk hamulcowy i tarcza są takie same lub bardzo podobne, natomiast klocek hamulcowy jest inny. Co ciekawe nie mówimy tutaj o innym kształcie klocka, ten może być identyczny (stąd te same oznaczenia systemu numeracji WVA), różnice są w materiale ciernym, płytce metalowej oraz technologii produkcji. Np. klocki dedykowane do autobusu miejskiego i naczepy mają inne parametry, o ile ich kształt jest identyczny i teoretycznie można je zamienić (obydwa muszą spełniać minimalne normy bezpieczeństwa z normy R90), ale ich trwałość i poprawność eksploatacji będzie inna. Przy zakupie warto się zastanowić do jakiego pojazdu je będziemy montować i w jakie warunkach będą one eksploatowane. Poprawi to bezpieczeństwo oraz wydłuży czas użytkowania.

Jednym z przykładów klocków hamulcowych na pierwszym montażu są klocki hamulcowe Meritor serii MDP 5000.

MERITOR to światowy lider w produkcji elementów układów hamulcowych do pojazdów użytkowych. Swoje produkty dostarcza wiodącym producentom pojazdów ciężarowych jak również na rynek części zamiennych oferując pewne i sprawdzone rozwiązania.

  • Jakość odpowiadająca standardom producenta pojazdu.
  • Szeroki asortyment klocków.
  • Zastosowane przez producentów pojazdów.
  • Skuteczność hamowania i stopień zużycia spełniają wymagania producenta pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!