Mniej pustych przebiegów

, 17 października 2011, 11:59

Według Eurostatu, co czwarty pojazd ciężarowy realizuje puste przebiegi: w 2005 roku jeździło tak 25 proc. samochodów, a w 2009 roku – 27 proc. W transporcie międzynarodowym też wzrosła liczba pustych przebiegów: w 2005 roku wynosiła 13 proc., w 2009 było to już 15 proc. Korzystając z giełdy ładunków, można zmniejszyć liczbę pustych przebiegów o 35 proc.

Trudno całkowicie wyeliminować puste przebiegi, ale można zmniejszyć ich ilość, co poprawia wydajność i rentowność firm transportowych, a także przyczyna się do zmniejszenia emisji CO2.

– „Dzięki Teleroute udało nam się zmniejszyć liczbę pustych przebiegów o 43%" – mówi Aneta Mackiewicz z polskiej firmy logistycznej Transnet – „60% naszych przychodów osiągamy za pomocą Teleroute, jest to doskonałe narzędzie dla wszystkich firm pragnących rozwijać swoją działalność w Europie oraz firm poszukujących nowych partnerów biznesowych" – dodaje.

W celu uniknięcia zmian klimatycznych, wszystkie sektory gospodarki na świecie muszą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Pomimo tego, że branża transportowa nadal powoli wychodzi z kryzysu gospodarczego, redukcja emisji dwutlenku węgla jest konieczna. Badania przeprowadzone przez Komisję Europejską wskazują, że pojazdy ciężarowe są obecnie odpowiedzialne za znaczną część emisji dwutlenku węgla pochodzącego z transportu drogowego w Unii Europejskiej. Jako serce łańcucha dostaw, branża transportowa stanowi ważną część gospodarki europejskiej, a Unia Europejska do roku 2030 oczekuje 25% wzrostu w sektorze transportu towarowego – drogowego, kolejowego i wodnego. Skuteczne i efektywne planowanie transportu drogowego nie tylko obniży koszty, ale również pomoże sektorowi osiągnąć cele związane z emisją CO2.

Giełda ładunków Teleroute oferuje rozwiązania pozwalające na optymalne wykorzystanie zdolności przewozowych samochodów ciężarowych. System dopasowuje ładunek do przestrzeni dostępnej w pojeździe na podstawie informacji zamieszczonych przez nadawców przesyłek i kierowców pojazdów.

– „Korzystamy z giełdy Teleroute od wielu lat. Dzięki tej platformie zmniejszyliśmy liczbę pustych przebiegów o 25-35%. Korzystamy z giełdy Teleroute również po to, aby zobaczyć, w których obszarach Europy odbywa się duża rotacja ładunków, co pozwala nam na takie rozplanowanie tras, aby uniknąć powrotu niezaładowanych samochodów.” – tłumaczył Arie Dekker, Dyrektor Generalny Transportcentrale Rotterdam.

– „Od kiedy zaczęliśmy korzystać z Teleroute, udało nam się znaleźć 15% wszystkich ładunków powrotnych za pomocą giełdy. Doprowadziło to do wzrostu naszych przychodów o 20%." – potwierdza Ladislav Dobrovic ze słowackiej firmy transportowej C.S. Cargo.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

83.13.36.*, 18 października 2011, 8:31 0 0

Polikwidujcie przepisy celne i resztę tego burdelu w administracji, to będzie się bardziej opłacać brać więcej ładunków, niż jechać na pusto, żeby uniknąć bezsensownych przestojów na urzędach.

Odpowiedz