Pięćdziesiąt pojazdów ciężarowych Volvo FH I-Save dostarczyło Volvo Trucks firmie Pawtrans. Tym samym powróciło do wieloletniej współpracy z przewoźnikiem. To, co przekonało Pawtrans do nowych modeli to zdecydowanie niższe zużycie paliwa, niezawodność oraz komfort jazdy. Pozostała część kontraktu – dziesięć kolejnych pojazdów – trafi do firmy w przyszłym roku.
– Kierowcy Pawtrans, z krótką przerwą, jeżdżą naszym ciężarówkami od ponad 20 lat, a więc niemal od początku działalności Volvo Trucks w Polsce. To niezwykle ważny kontrakt, który – mam nadzieję – nie tylko otworzy nowy rozdział w naszej dotychczasowej współpracy, ale też przełoży się na decyzje zakupowe innych przewoźników. Pawtrans nadaje branży kierunek – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Zanim Volvo FH I-Save (z technologią Turbo Compound i o mocy 460 KM) trafiło do Pawtrans firma przez kilka miesięcy testowała pojazd. Wyposażone w silnik najnowszej generacji D13TC Volvo FH zużywają średnio o 1,7l/100 km paliwa mniej w transporcie długodystansowym od samochodów ciężarowych ze standardowymi silnikami. Testowany w Pawtrans pojazd pali ok. 22-23 litrów na 100 km. Do współpracy z Volvo Trucks Pawtrans wraca po trzech latach przerwy.
– Jeśli chodzi o ekonomikę paliwową, to Volvo FH I-Save wypada bardzo dobrze i staje się równorzędną marką dla innej, którą także użytkujemy w naszej flocie. Drugim niezwykle ważnym elementem jest niezawodność tych pojazdów oraz rozwinięta sieć serwisowa pozwalająca na szybkie usunięcie ewentualnej awarii. I jeszcze jedna istotna rzecz – komfort jazdy, który w Volvo zawsze był na wysokim poziomie. Nasi kierowcy, którzy są grupą wymagającą, bardzo cenią sobie jakość wyposażenia Volvo. To wszystko sprawia, że decyzja o wyborze kolejnych pojazdów do floty nie mogła być inna – mówi Stanisław Pawłowski, właściciel firmy Pawtrans.
– To, co wyróżnia nasz silnik, to tzw. efekt performance. Pomimo bardzo niskiego zużycia paliwa pojazd jest niezwykle dynamiczny, co jest szczególnie odczuwalne podczas pokonywania wzniesień. Zestawiając Volvo z innymi pojazdami, to właśnie nasz samochód wychodzi na prowadzenie. I to także doceniają kierowcy – przekonuje Małgorzata Kulis.
Samochody zostały sfinansowane w leasingu Volvo Financial Services. Objęte są także Złotym Kontraktem Serwisowym Volvo. Obejmuje on całość obsługi zapobiegawczej i wszystkie naprawy.
Pawtrans działa na polskim rynku od 38 lat. Firma przewozi ponad milion ton płynnych artykułów spożywczych rocznie. Kierowcy Pawtrans przemierzają trasy od Portugalii po Ural.
– Jako firma funkcjonujemy od 1982 roku i od początku działamy w transporcie. W tym czasie realizowaliśmy najróżniejsze przewozy począwszy od tradycyjnych, drobnicowych, plandekowych po kontenery i tank kontenery. Przewoziliśmy chemię, gazy sprężone i samochody. Od wielu lat transportujemy płynną żywność. Jest to segment badzo trudny, wymagający wdrożenia systemów jakości ISO oraz certyfikatów bezpieczeństwa – wylicza Stanisław Pawłowski.
– Nasz transport odbywa się bez przerwy, ale jest on dużo wolniejszy. Efektywność wszystkich przewozów mocno spadła ze względu na jeszcze bardziej restrykcyjny reżim sanitarny. Nasze seriwsy, myjnie i całą flotę musieliśmy dostosować do nowych wymagań – wyjaśnia prezes Pawłowski. I dodaje. – Liczymy na to, że kilka dodatkowych ciągników Volvo, które dotarły do nas ostatnio, pozwoli nadrobić stracony czas. Mamy też nadzieję, że świat wkrótce upora się z pandemiią, a Pawtrans, wyposażony w ciągniki Volvo, już bez większych opóźnień przemknie przez ten wyjątkowy okres.
Kolejnych dziesięć pojazdów Volvo FH trafi do firmy w przyszłym roku. W swojej flocie Pawtrans posiada łącznie 250 ciągników siodłowych.
Komentarze