Autobusy z wrocławskiej fabryki Volvo w Europie

24 listopada 2020, 8:41

Volvo Buses wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku elektromobilności i autobusów z napędem elektrycznym. W ciągu ostatniego roku firma otrzymała zamówienia z różnych miast w Europie. Łódź w Polsce, Hertogenbosch w Holandii, Bodö i Ålesund w Norwegii, Aarhus w Danii, Gothenburg i Malmö w Szwecji oraz Luksemburg to przykłady miast, które zdecydowały się na elektryfikację systemu transportu publicznego.

Miasta w Europie w coraz większym stopniu koncentrują się na zrównoważonych systemach transportu publicznego, zarówno z perspektywy ochrony środowiska, jak i finansów. Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych pojazdów i kompleksowym rozwiązaniom systemowym możemy zaoferować naszym klientom szereg konkurencyjnych i elastycznych rozwiązań dla cichego i bezemisyjnego transportu publicznego – mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Volvo Buses sprzedało dotychczas ponad 5 tys. zelektryfikowanych autobusów. Tylko w ostatnim czasie firma otrzymała zamówienia na ponad 850 takich pojazdów – z ponad 50 europejskich miast. Wszystkie zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo.

Większość zamówień dotyczy nowego, przegubowego modelu Volvo 7900 Electric Articulated – takie pojazdy zamówili operatorzy transportu publicznego z Łodzi w Polsce, Göteborga, Malmö i Jönköping w Szwecji, a także z Bodö w Norwegii i Stuttgartu w Niemczech. Pozostałe – to zamówienia na Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Aarhus w Danii, Ålesund w Norwegii, Hertogenbosch w Holandii, Gliwic w Polsce, a także do Luksemburga, który wyznacza standardy w zakresie zelektryfikowanego transportu publicznego – współpracuje z Volvo od 2010 r. i obecnie eksploatuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne hybrydy (plug-in).

Elektryfikacja transportu publicznego wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też umiejętności spojrzenia z perspektywy systemowej oraz współpracy pomiędzy różnymi stronami. Tylko tak możemy zapewnić, że wybrane rozwiązanie będzie skuteczne i atrakcyjne. Widzimy rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi – wyjaśnia Håkan Agnevall.

Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia – podsumowuje Håkan Agnevall.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!