20 pojazdów Scania R 410 napędzanych LNG trafiło do firmy Sobańscy. Pojazdy wydano w serwisie Scania w Słupsku.
– Rozmowy na temat dostawy pojazdów Scania napędzanych gazem LNG rozpoczęły się w połowie ubiegłego roku. Po udanych testach nastąpiło podpisanie kontraktu. W serwisie Scania Słupsk zamontowano również panele fotowoltaiczne na spojlerach dachowych pojazdów, pozwalające na doładowywanie akumulatorów. Pojazdy zostały objęte umową serwisową oraz pakietem „Ecolution by Scania” – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A. Scania Polska S.A.
Wszystkie pojazdy posiadają bogate wyposażenie, w tym pełne oświetlenie LED, klimatyzatory postojowe, radio z nawigacją, aluminiowe felgi oraz skórzane kierownice. Pojazdy wyposażono również w systemy bezpieczeństwa, takie jak zaawansowany system hamowania awaryjnego AEB, który wykorzystuje kamerę i radar do monitorowania sytuacji przed pojazdem.
Z kolei system LDW o przekroczeniu linii, ostrzega kierowcę, gdy pojazd w sposób niezamierzony przekroczy linię pasa ruchu. Dzięki Adaptive Cruise Control (ACC), kierowca może samodzielnie ustawić minimalny odstęp od poprzedzającego pojazdu. Pojazd będzie poruszał się z zadaną prędkością dopóki nie dogoni pojazdu jadącego wolniej. Wówczas dostosuje do niego swoją prędkość, zachowując bezpieczny odstęp. Gdy droga znów będzie wolna, automatycznie powróci do zadanej prędkości. Pojazdy posiadają także skrzynię biegów Opticruise z odłączanym retarderem.
– Zrównoważony rozwój i ekologia są bardzo ważne w naszej organizacji. Przykładamy do nich dużą wagę na każdym etapie transportu. Inwestycja w pojazdy Scania napędzane LNG, to kolejny krok obok ecodrivingu, dbania o stan techniczny pojazdów, czy wyznaczania optymalnych tras w kierunku realizacji tego celu. W marcu oddamy do użytku własną stację LNG w Lęborku – komentuje Grzegorz Sobański, dyrektor zarządzający firmy Sobańscy.
Firma Sobańscy świadczy usługi transportu drogowego oraz spedycji w Polsce i Europie od 1989 r. Głównym obszarem działalności firmy jest transport płodów rolnych, ale oferuje ona również kompleksowe usługi z zakresu spedycji, transportu pod plandeką. Firma działa na terenie całej Europy.
– Liczba pojazdów Scania napędzanych LNG w Polsce zwiększa się. Oferujemy największą na rynku gamę silników zasilanych paliwami alternatywnymi. Wykorzystanie gazu ziemnego w transporcie pozwala na redukcję emisji CO2 na poziomie do 20 proc., możliwe jest też całkowite wyeliminowanie emisji sadzy oraz ograniczenie emisji tlenków azotu. Zasięg podwozia Scania do zabudowy zasilanego LNG wynosi aż do 1600 km – dodaje Paweł Paluch.
Komentarze