Mercedes-Benz chce poprzez nazwę Citan, będącą połączeniem słów “city” (miasto) i “titan” (tytan), podkreślić wytrzymałość i zwinność swojego nowego miejskiego vana. Pojazd będzie dostępny w trzech odmianach – jako blaszany furgon, wersja osobowa i Mixto (osobowo-towarowa) – i w kilku wariantach długości oraz masy.
Auto zaprojektowano i przetestowano podobnie do większych braci, Sprintera i Vito. Niezależnie od wersji, Citan jest wyposażony w układ ESP, przystosowany do pojazdów dostawczych: funkcja Load Adaptive Control uwzględnia dodatkowo masę ładunku i położenie środka ciężkości pojazdu, automatycznie dostosowując się do indywidualnych warunków, układ monitoruje też niepożądane ruchy przyczepy i pomaga kierowcy ustabilizować zespół pojazdów. System ESP w Citanie zawiera także inne zaawansowane funkcje, o których pisaliśmy w czasie wprowadzenia nowej wersji ESP do Sprinterów.
Citan będzie przedstawicielem najniższej kategorii wagowej, obok Vario (DMC od 6 do 8,2 t), Sprintera (od 3 do 5 t) oraz Vito (od 2,77 do 3,2 t). Klienci będą mieli do wyboru wersje zasilane olejem napędowym oraz silniki benzynowe.
Mercedes-Benz Citan zadebiutuje jesienią 2012 roku, podczas międzynarodowej wystawy pojazdów użytkowych w Hanowerze, we wrześniu 2012 r.
Komentarze