Nikola, IVECO i OGE chcą przyspieszenia budowy infrastruktury tankowania wodoru

, 21 kwietnia 2021, 15:00

Nikola Corporation, IVECO i OGE poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie współpracy w zakresie budowy infrastruktury transportu wodoru poprzez sieć rurociągów od miejsc produkcji do stacji tankowania wodoru, w ramach wsparcia popularyzacji samochodów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi (FCEV).

Celem podjętej współpracy jest dokładniejsze zdefiniowanie i sformalizowanie ról i odpowiedzialności stron, a także sformułowanie niezbędnych zasad nadzoru nad współpracą, która pozwoli realizować cele określone w planowanych w wiążących umowach.

IVECO oraz OGE, właściciel i operator sieci przesyłowej gazu ziemnego, będą współpracować z firmą Nikola w celu rozwoju infrastruktury wodorowej, która umożliwi postęp i rozwój w segmencie FCEV zgodnie z europejską polityką i potrzebami branży. Współpraca będzie dotyczyła przede wszystkim rozwiązań w zakresie tankowania wodoru w Niemczech w celu wsparcia europejskiego systemu komercyjnego transportu. W planach jest także budowa, wspólnie z innymi partnerami branżowymi, bezpiecznych, niezawodnych i efektywnych kosztowo magazynów oraz stacji tankowania paliwa wodorowego dla FCEV.

Strony zadeklarowały zaangażowanie w rozwój gospodarki wodorowej oraz budowę niezbędnej infrastruktury tankowania i dystrybucji umożliwiającej bezpieczne, niezawodne i ekonomiczne zapatrywanie w wodór komercyjnych użytkowników pojazdów ciężarowych.

Nikola stara się dostarczać i rozwijać czołowe w branży rozwiązania w zakresie produkcji, dystrybucji i dostaw wodoru. Jesteśmy przekonani, że nawiązana współpraca stanowi w szczególności bardzo obiecującą zapowiedź opracowania długofalowego rozwiązania w zakresie dystrybucji paliw, które przyczyni się do postępu w branży i ogólnej popularyzacji technologii FCEV na rynku — powiedział Pablo Koziner, prezes ds. energii i rozwiązań komercyjnych w firmie Nikola.

Ekosystem transportu przejdzie transformację, a dotychczasowe modele biznesowe w całym łańcuchu dostaw będą się zmieniać wraz z wprowadzaniem ciężkich pojazdów ciężarowych napędzanych wodorem i energią z akumulatorów. Nasza współpraca jest pierwszym ważnym etapem budowy coraz większej platformy partnerstw, która pozwoli urzeczywistnić tę wizję tutaj w Europie, co wymaga przedsiębiorczości i nieliniowego myślenia w całej branży paliw kopalnych — powiedział Gerrit Marx, prezes ds. pojazdów użytkowych i specjalistycznych w CNH Industrial.

OGE deklaruje budowę infrastruktury transportu wodoru od miejsc produkcji do krytycznych końcowych punktów dystrybucji. Jesteśmy dumni, że możemy odegrać ważną rolę w rozbudowie infrastruktury tankowania opartej na naszej sieci oraz działać na rzecz dekarbonizacji gospodarki — powiedział Thomas Hüwener, dyrektor ds. technicznych w firmie OGE.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!