MEWA jest pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki – „Xcient Fuel Cell“. Już pod koniec kwietnia b.r. można było zobaczyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę, która zaopatruje klientów firmy MEWA, nie emitując przy tym żadnych spalin.
Wodór jest obecnie jednym z najważniejszych nośników energii przyszłości. W Szwajcarii innowacyjna koncepcja wykorzystania wodoru stała się już rzeczywistością.
– Koncepcja wykorzystania wodoru w napędzie ciężarówki stanowi dla nas światową premierę, bowiem MEWA jest dotychczas pierwszą i tym samym jedyną niemiecką firmą, biorąca udział w tym projekcie. Bardzo jesteśmy dumni z tego, ze jesteśmy pierwsi, którzy wykorzystują wodór do tego celu mówi – Kay Simon, Kierownik Działu ds. Koncepcji Mobilności i Strategii Dystrybucji w centrali firmy MEWA w Wiesbaden.
Wykorzystanie „zielonej“ energii w postaci wodoru nieemitującego CO2 czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału CO2 – a zatem ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną.
– Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją CO2. Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku MEWA stawia nie na technologie redukujące emisje CO2, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla, takie jak wykorzystanie wodoru – wyjaśnia Kay Simon.
– Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju – mówi Georga Lazara dyrektor zarządzający ds. handlowych firmy MEWA w Szwajcarii.
Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie, który napędzany jest wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem MEWA jest o krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego.
– Rocznie dla każdej ciężarówki emisja CO2 zredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu – stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility.
Komentarze