Bridgestone wprowadził nową oponę autobusową U-AP 002

, 28 maja 2021, 14:11

Bridgestone zaprezentował swoją najnowszą oponę flagową U-AP 002, następczynię modelu U-AP 001, przeznaczoną dla segmentu autobusów miejskich. Już na etapie projektowania wyzwaniem dla modelu miało być obniżenie ilości zużywanego paliwa oraz redukcja emisji spalin w aglomeracjach miejskich, co okazało się możliwie dzięki zmniejszeniu oporu toczenia opony.

Rozwój technologiczny pojazdów elektrycznych, zróżnicowanie układów napędowych oraz regulacje dotyczące ochrony środowiska przyczyniają się do poprawy efektywności miejskich autobusów. W konsekwencji zarządzający miejską flotą oczekują od opon jeszcze więcej.

Aby zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję spalin, opona Bridgestone U-AP 002 została wyposażona w bieżnik klasy B (oznaczenie na etykiecie opony) w zakresie oporu toczenia. Ponadto opona oferuje wydłużony o 9% czas eksploatacji, tym samym zapewniając dłuższy przebieg. Gruba warstwa ochronna ściany bocznej i mocny karkas zapewniają wytrzymałość i możliwość bieżnikowania, co pozwala zredukować koszty eksploatacji danego pojazdu.

Bridgestone U-AP 002 zapewnia zwiększoną o 200 kg nośność oraz dopuszcza obciążenie na poziomie 8 ton. Obok korzyści związanych z redukcją emisji spalin, inżynierowie Bridgestone zadbali także o głośność pracy opony, redukując poziom hałasu o 2dB. Nowa flagowa opona jest w pełni dostosowana do warunków zimowych dzięki oznaczeniom 3PMSF i M+S.

Nowa zamknięta konstrukcja bieżnika oraz jego geometria odpowiadają na potrzeby pojazdów miejskich. Z kolei, nowy kształt nacięć opony chroni ją przed działaniem sił zewnętrznych podczas jej pracy. Wysoka zawartość krzemionki w opasaniu poprawia opór toczenia, wydłuża okres użytkowania i zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni. Opona Bridgestone U-AP 002 posiada jednocześnie wysoką zdolność do odprowadzania wody z czoła bieżnika.

Opona Bridgestone U-AP 002 została opracowana przez ekspertów Europejskiego Centrum Badań i Rozwoju w Rzymie i wyprodukowana w Europie. Testy z kolei były prowadzone w 7 krajach przez klientów firmy na pojazdach z silnikami spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi. Opona jest dostępna w głównym rozmiarze 275/70 R22.5.

Kolejne trzy rozmiary – 245/70 R19.5, 215/75 R17.5 oraz 315/60 R22.5 – będą dostępne pod koniec bieżącego roku, zaś 265/70 R19.5 już w 2022 r. Pas bieżnika U-AP 002 w rozmiarze głównym zostanie wprowadzony na rynek pod koniec 2021 r., wspierając tym samym program Bridgestone Total Tyre Care.2

Wszystkie opony Bridgestone U-AP 002 w rozmiarach 22,5”  będą wyposażone w elektroniczny system znakowania opon RFID. System ten umożliwia monitorowanie opon przez cały cykl ich życia m.in.: zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i możliwość ich recyklingu.

– Transport publiczny jest integralną częścią funkcjonowania ekosystemu aglomeracji miejskich. Jednocześnie, mobilność w miastach stoi przed wieloma wyzwaniami, którym chcemy sprostać. Cieszymy się, że udało nam się stworzyć oponę miejską U-AP 002, której korzyści tj. zwiększony przebieg, mniejsze zużycie paliwa, zmniejszona emisja CO2, zredukowany hałas i koszt użytkowania – pozwolą pozytywnie wpłynąć na budżet flot, ale przede wszystkim poprawią jakość życia w miastach – podsumowuje Mark Tejedor, VP Commercial Replacement i OE w Bridgestone EMIA.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!