Światowa premiera eActrosa jeszcze w czerwcu

, 16 czerwca 2021, 13:39

Mercedes-Benz Trucks 30 czerwca będzie świętować światową premierę swojego eActrosa z akumulatorowym napędem elektrycznym, przeznaczonego do eksploatacji w ciężkim transporcie dystrybucyjnym.

Prezentując ten pierwszy produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy z gwiazdą na masce, Mercedes-Benz Trucks rozpoczyna nową erę oraz podkreśla swoje zdecydowane zaangażowanie w drogowy transport towarowy o lokalnie neutralnym bilansie emisji dwutlenku węgla.

Światowa premiera cyfrowa będzie transmitowana w Internecie. Seryjny model eActrosa zaprezentują Karin Rådström, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialna za segment Mercedes-Benz Trucks, oraz Andreas von Wallfeld, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Trucks. Podczas tego wydarzenia zaprezentują oni zarówno szczegóły techniczne pojazdu, jak i związane z eActrosem usługi cyfrowe wraz z ofertą doradczą dla klientów.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa w fabryce w Wörth am Rhein zaplanowano na drugą połowę bieżącego roku. W procesie przygotowania pojazdu do produkcji seryjnej konstruktorzy Mercedes-Benz Trucks położyli szczególny nacisk na aspekt „customer co-creation” – ścisłej współpracy z klientami z segmentu samochodów ciężarowych w zakresie rozwoju produktu. Dlatego już w roku 2018 rozpoczęły się testy prototypowych egzemplarzy eActrosa z udziałem klientów. Dzięki nim eksperci Mercedes-Benz Trucks mogli na wczesnym etapie uwzględnić opinie klientów na temat tej elektrycznej ciężarówki i włączyć je bezpośrednio do procesu rozwoju pojazdu. Od tego czasu prototypy pojazdu pokonały na drogach publicznych ponad pół miliona kilometrów. Również inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks poddali aActrosa intensywnym testom w celu zapewnienia typowych wysokich standardów Mercedes-Benz.

– Naszą koncepcję ciężkiej elektrycznej ciężarówki zaprezentowaliśmy po raz pierwszy w 2016 r. Zaledwie dwa lata później rozpoczęliśmy intensywne testy jej kompleksowo udoskonalonych prototypów z udziałem naszych uznanych klientów. eActros, którego zaprezentujemy teraz, jest efektem wszystkich naszych doświadczeń zebranych na drogach i na hamowniach, odzwierciedlającym siłę innowacyjności marki Mercedes-Benz w dziedzinie napędów alternatywnych. Pojazd ten jest jednocześnie wynikiem ścisłej i intensywnej współpracy z naszymi klientami. Dzięki intensywnym testom praktycznym wprowadzamy na rynek pojazd w pełni dostosowany do potrzeb klienta wraz z bogatą ofertą usług. Wszyscy z radością oczekujemy jego światowej premiery 30 czerwca – mówi Andreas von Wallfeld.

Od 2018 r. dziesięć prototypów eActrosa jako tzw. „flota innowacyjna” było w ciągłej eksploatacji u różnych klientów w Niemczech i innych krajach europejskich. W dwóch fazach testów niemal 20 klientów testowych używało eActrosa zamiast jednej z konwencjonalnych ciężarówek swojej floty. eActrosy w wersji 18- lub 25-tonowej realizowały zadania w najróżniejszych branżach. Przewoziły m.in. wymagające chłodzenia artykuły spożywcze w zasilanej elektrycznie skrzyni chłodniczej do sklepów filialnych sieci supermarketów, dostarczały komponenty do produkcji w transporcie zakładowym, obsługiwały wymianę kontenerów na odpady oraz transportowały w zabudowie silosowej popiół lotny do produkcji betonu. Poza Niemcami ciężarówkę z akumulatorowym napędem elektrycznym testowali również klienci w Szwajcarii, Belgii i Holandii.

Daimler Truck AG wdraża strategię korporacyjną opartą na zrównoważonym rozwoju oraz wyznacza sobie ambitny cel, aby do roku 2039 na rynku europejskim, japońskim i północnoamerykańskim oferować już tylko takie samochody nowe, których eksploatacja podczas jazdy („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2. Już do roku 2022 oferta pojazdów na głównych rynkach zbytu ‒ w Europie, USA i Japonii ‒ ma zawierać seryjnie produkowane pojazdy z elektrycznym napędem akumulatorowym. Od 2027 r. przedsiębiorstwo zamierza też rozszerzyć swą ofertę o seryjne pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Celem nadrzędnym jest transport drogowy neutralny pod względem emisji CO2 do roku 2050.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!