FUSO, japońska spółka córka Daimler Trucks, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie swojej lekkiej ciężarówki – nowego FUSO Cantera. Od sierpnia 2021 r. można zamawiać nowego FUSO Cantera w sieci dealerskiej FUSO w całej Europie.
Od premiery rynkowej FUSO Cantera w 1963 r. wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy pojazdu. Nowy FUSO Canter, podobnie jak jego poprzednik, dostępny jest w pięciu klasach dopuszczalnej masy całkowitej (od 3,5 do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi (od 2500 do 4750 mm), z trzema silnikami (od 130 do 175 KM), trzema wariantami kabiny (standardowym o szer. 1,7 m, komfortowym o szer. 2,0 m i z kabiną podwójną o szer. 2,0 m). Jako nowość, FUSO oferuje teraz kabinę S także dla Cantera o masie 3,5 t na wszystkich rynkach z ruchem lewostronnym, a ponadto wprowadza nowy rozstaw osi 3400 mm dla modeli 3S, co zwiększy przyjazność pojazdu w zabudowie. Za sprawą nowo opracowanego, kompaktowego układu wydechowego FUSO Canter spełnia teraz normę emisji spalin EURO VI – STEP E.
Nowego Cantera można zamówić z systemem bezpieczeństwa Sideguard Assist. To asystent martwego pola, który za pomocą czujników radarowych wykrywa obiekty ruchome i nieruchome przeszkody z boku pojazdu, po stronie pasażera. Wspomaga kierowcę, emitując ostrzeżenia w przypadku rozpoznania niebezpieczeństwa kolizji, gdy kierowca skręca w stronę pasażera lub uruchamia kierunkowskaz po tej stronie. Canter jest teraz bezpieczniejszy niż wcześniej – dzięki nowo zainstalowanemu systemowi Sideguard Assist, a także systemom bezpieczeństwa dostępnym już w poprzednim modelu: AEBS (Advanced Emergency Braking System), ESP (elektronicznemu układowi stabilizacji jazdy) i LDWS (Lane Departure Warning System). Poziom bezpieczeństwa zwiększają także opcjonalne reflektory LED, o zasięgu większym o 30%, nowa funkcja Autolight oraz wzmocniona tylna osłona przeciwwjazdowa, minimalizująca skutki uderzenia w przypadku kolizji.
Dzięki ulepszeniu izolacji akustycznej, nowy Canter imponuje wyjątkowo niskim poziomem hałasu we wnętrzu. Przestronna kabina zapewnia dobrą widoczność na wszystkie strony, ułatwiając w ten sposób manewrowanie w mieście. Nisko położone wejście i możliwość wygodnego przechodzenia przez kabinę Cantera mają na celu usprawnienie pracy kierowców ciężarówek, zwłaszcza w transporcie dystrybucyjnym.
Rozpoczęcie produkcji pojazdu w europejskiej fabryce FUSO w Tramagal (Portugalia) zaplanowano na grudzień 2021 r.
Komentarze