Zabezpieczenia w transporcie kontenerowym

, 6 września 2021, 9:17

Eksperci oceniają, że branża TSL będzie rozwijać się dynamicznie, a transport kontenerowy, w tym intermodalny, stanie się coraz bardziej konkurencyjny. Ważnym detalem, by tak się stało są dobrze zabezpieczone jednostki transportowe, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia towarów, usprawnia dostawy i poprawia jakość usług.

Branża TSL pomimo trudnej sytuacji gospodarczej wywołanej pandemią dobrze sobie poradziła, co potwierdza 26. ranking firm TSL opublikowany przez Dziennik Gazetę Prawną. Ranking wskazuje, że firmy z tego sektora w 2020 roku odnotowały wzrost przychodów o 7,1%, zwiększenie zatrudnienia o 30%, a rentowność o 26%.

Eksperci oceniają, że branża TSL będzie rozwijać się nadal, a transport kontenerowy, w tym intermodalny, stanie się coraz bardziej konkurencyjny. W ostatnich latach jest najczęściej stosowanym rodzajem transportu i coraz więcej ładunków przewożonych jest w kontenerach, na co z wpłynął w dużej mierze intensywny rozwój e-commerce. Kontener będący jedną, dobrze zabezpieczoną jednostką transportową, jest zaplombowany podczas całego transportu. Dzięki temu ładunek jest łatwiejszy do przemieszczania, a przede wszystkim lepiej chroniony przed kradzieżą i wpływem czynników atmosferycznych. Rolę zabezpieczenia przewozów rozumieją eksperci w zabezpieczaniu ładunków z Silny&Salamon.

– Wielu naszych klientów z branży TSL zajmujących się transportem kontenerowym i intermodalnym korzysta z plomb z rodziny Maxi Sal, które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa, a wszelkie ślady manipulacji widoczne są na nich zarówno na trzpieniu, jak i butelkowej obudowie. Od lat dostarczamy plomby kontenerowe, m.in. dla PCC Intermodal na potrzeby organizacji krajowego i międzynarodowego transportu, który odbywa się  w oparciu o regularne, polskie i zagraniczne połączenia kolejowe pomiędzy morskimi i lądowymi terminalami przeładunkowymi – mówi Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju.

Plomby kontenerowe spełniają normy ISO 17712, kryteria bezpieczeństwa C-TPAT, są również certyfikowane przez Instytut Mechaniki Precyzyjnej, a także wymagane przy przewozach kontenerowych m.in. do Stanów Zjednoczonych, Japonii i Emiratów Arabskich.

– Klienci stosują nasze produkty do plombowania środków transportu, kontenerów i wagonów kolejowych, a także do zabezpieczania wartościowych ładunków. Plomby są odporne na ekstremalne warunki temperaturowe, a wytrzymałość na rozerwanie wynosi powyżej 1000 kg. Dodatkowo na każdej plombie wykonujemy trwały nadruk metodą laserową podwójnej numeracji na trzpieniu i obudowie, który pozwala jednoznacznie zidentyfikować plombę np.: moment założenia, partię towaru – podkreśla Dagmara Puścikowska, menedżer ds. rozwoju.

Warto wspomnieć, że według rankingu DGP, jedną z kategorii firm, które uzyskały największą dynamikę przychodów, stanowią podmioty skupione na spedycji morskiej i oceanicznej. Nie bez znaczenia jest więc lokalizacja partnera w zabezpieczaniu ładunków kontenerowych.

Przed wakacjami eksperci z Silny&Salamon opracowali przewodnik po plombach pt. „Jak dobrać skuteczne zabezpieczenie – przewodnik po plombach 2021”, który stanowi praktyczny zestaw porad dla tych, którzy stoją przed wyzwaniem zapewnienia bezpieczeństwa w firmie. Przewodnik można znaleźć na stronie plomby.biz.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!