UFI Filters debiutuje na rynku elektrycznych samochodów ciężarowych, wprowadzając moduł chłodzący dla e-osi produkowanego seryjnie bezemisyjnego pojazdu.
UFI Filters robi kolejny krok w obszarze elektrycznej mobilności. Firma będzie dostarczać na pierwszy montaż moduł chłodzący (multiwymiennik ciepła) oleju przekładniowego do elektrycznego samochodu ciężarowego produkowanego seryjnie przez Daimler Truck AG. Inwestycja ta oznacza wejście Grupy w branżę pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym.
Moduł chłodzący UFI współdziała z obiegiem oleju przekładniowego w e-osi, łącząc dwa zintegrowane silniki elektryczne, które generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW.
Moduł, opracowany wspólnie z niemieckim producentem pojazdów i wytwarzany przez UFI Filters w zakładzie w Opolu, w Polsce, składa się z dwóch par wymienników ciepła pracujących równolegle, zamontowanych na aluminiowym korpusie.
Podstawowym zadaniem modułu UFI jest optymalizacja temperatury oleju przekładniowego w układzie. Wymienniki ciepła, wykonane z aluminium przy użyciu nowoczesnej techniki lutowania próżniowego, zapewniają dłuższą żywotność układu dzięki wysokiej wydajności i pomagają zmniejszyć zużycie energii.
– Jesteśmy dumni z tego projektu, który pozwoli nam wejść na rynek elektrycznych ciężarówek. Wraz z rozwojem nowoczesnych, aluminiowych wymienników ciepła, produkowanych w naszym europejskim zakładzie, robimy ważny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Ponadto, UFI Filters po raz kolejny potwierdza, że jest partnerem największych producentów samochodów. – powiedział Rinaldo Facchini, CEO UFI Filters Group.
Komentarze