Canter Eco Hybrid w Europie

16 lipca 2012, 14:33

W trzecim kwartale 2012 r. w Portugalii rozpocznie się produkcja Fuso anter Eco Hybrid i zostanie on wprowadzony na rynek europejski. Będzie pierwszym seryjnym samochodem ciężarowym w swojej klasie, produkowanym w Europie. Sprzedaż nowej generacji już rozpoczęła się w Japonii.

Ze „zwykłego” modelu Canter pochodzi turbodoładowany silnik wysokoprężny typu 4P10 o pojemności trzech litrów, mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm. Pomiędzy sprzęgłem a skrzynią biegów pracuje silnik synchroniczny o mocy 40 kW, z maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Pobiera on potrzebną energię z akumulatorów litowo-jonowych. Składają się one z dziewięciu modułów. Akumulatory chłodzone są powietrzem i znajdują się w stabilnej obudowie po lewej stronie pomiędzy osiami. Ich pojemność wynosi 7,5 Ah, a ważą tylko 63,5 kg.

Przeniesienie napędu w Canter Eco Hybrid jest realizowane przez podwójne sprzęgło. Mechanizm ten bazuje na mechanicznej sześciostopniowej skrzyni biegów z dwoma hydraulicznymi sprzęgłami mokrymi i elektronicznym sterowaniem. Podwójne sprzędło łączy komfort automatycznej skrzyni biegów z efektywnością manualnej, zaś przy manewrowaniu pomocna jest funkcja pełzająca.

Podstawą strategii jazdy nowego Canter Eco Hybrid jest napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym i tym samym bezhałasowe ruszanie. Przy prędkości 10 km/h dołączany jest silnik dieslowski. Poniżej tej prędkości pracuje on na biegu jałowym i zasila agregaty dodatkowe.

W transporcie dystrybucyjnym napęd hybrydowy pozwala oszczędzić nawet 23 procent paliwa. Zakup Canter Eco Hybrid zamortyzuje się w przypadku pokonywania przeciętnych dystansów po kilku latach.

Dodatkowa masa napędu hybrydowego wynosi około 150 kg. W Europie sprzedawany jest wyłącznie model o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 t, a nośność jego podwozia wynosi 4,845 kg.

Dystrybucja wersji z kierownicą po lewej stronie rozpocznie się w trzecim kwartale 2012 r. na dużych rynkach zachodnioeuropejskich. W kolejnych państwach będzie wprowadzany sukcesywnie. Serwisem zajmą się dotychczasowi partnerzy Mercedes-Benz i Fuso.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!