Scania dostarczy co najmniej 78 w pełni elektrycznych pojazdów Scania L, z dodatkowymi 23, jako opcja, do Amager Ressourcecenter (ARC). Pojazdy będą wykorzystywane do utylizacji odpadów komunalnych w regionie Kopenhagi. Pierwsze dwie ciężarówki dostarczono w grudniu 2021 roku.
Flota elektrycznych pojazdów ciężarowych, które nie emitują spalin, przyczyni się do poprawy jakości powietrza i ograniczenia hałasu, na czym skorzystają mieszkańcy duńskiego regionu stołecznego. Niskowejściowe kabiny Scania L, w większości wyposażone również w Scania City Door. Pojazdy są zoptymalizowane pod kątem operacji transportowych wykonywanych miastach, które obejmują częste postoje.
Zamówienie dotyczy dostawy co najmniej 72 śmieciarek (z dodatkowymi 19 jako opcja), sześciu pojazdów z zabudową stałą (z dodatkowymi czterema jako opcja) oraz jednego hakowca (z drugim jako opcja) i obejmuje umowy obsługowo – naprawcze w okresie 8-10 lat.
– Ważne było dla nas, aby pojazdy ciężarowe zapewniały wysoki poziom bezpieczeństwa i były wyposażone w nowe, innowacyjne rozwiązania z tego obszaru. Scania gwarantuje również kompleksowe szkolenia oraz silną sieć serwisową, co podnosi dyspozycyjność floty – komentuje Jacob Hartvig Simonsen, dyrektor zarządzający ARC.
– Jednym z powodów wyboru Scania były „drzwi autobusowe” po stronie pasażera. Są one zaprojektowane jako szklane drzwi obrotowe, z jedną dużą nieprzeszkloną powierzchnią na całej wysokości, która otwiera się do wewnątrz i umożliwia szybkie wsiadanie i wysiadanie oraz zapewnia kierowcy dobrą widoczność – mówi Per Fischer, odpowiedzialny za kontrakt, ARC.
Dekarbonizacja gospodarki odpadami i recyklingu jest ważną częścią planu Kopenhagi, aby do 2025 r. stać się pierwszą na świecie stolicą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Kultowa elektrociepłownia i spalarnia odpadów Amager Bakke, należąca do ARC, ze stokiem narciarskim na dachu i strefą rekreacyjną, jest symbolem zrównoważonego rozwoju miasta. ARC dąży do tego, aby elektrownia stała się pierwszym na świecie neutralnym pod względem emisji CO2 budynkiem tego typu.
– Współpraca między Scania i ARC jest przykładem tego, jak działamy razem z potencjalnymi klientami, aby wspólnie przeanalizować ich potrzeby biznesowe, określić specyfikację pojazdu oraz dostosowania operacyjne wymagane do przejścia na napęd elektryczny. Dobry produkt to za mało. Bardzo ważna jest ścisła współpraca z klientem – zespół w Danii zrobił wiele, aby zrozumieć i sprostać nowym wyzwaniom, jakie niesie ze sobą elektryfikacja Dzięki doradztwu i kompleksowemu podejściu obejmującemu cały biznes klienta, upewniamy się, że nasza oferta jest dopasowana do jego potrzeb – mówi Fredrik Allard, szef działu E-mobility w Scania.
Pierwsze dwa w pełni elektryczne pojazdy Scania L zostały dostarczone w grudniu 2021 r. Pozostała część floty trafi do klienta w 2022 r. oraz w pierwszej połowie 2023 r.
Komentarze