Premiera ekologicznej jednostki chłodniczej Carrier na targach IAA

, 1 października 2012, 12:48

Podczas targów IAA zaprezentowano nową jednostkę chłodniczą Carrier Transicold z technologią E-Drive – Vector 1950. Jest ona lżejsza, bardziej wydajna, oszczędna i wymaga mniejszej ilości czynnika chłodniczego. Pokazywano również nowe urządzenia Supra oraz Pulsor.

– „Nowe urządzenie Vector 1950 stanowi doskonały przykład zaangażowania naszej firmy w dziedzinie wprowadzania innowacji, których celem jest spełnienie wciąż zmieniających się wymagań rynku urządzeń przeznaczonych do transportu chłodniczego” – powiedział David Appel, prezes spółki Carrier Transicold.

Vector 1950, wyposażony w mikro-kanałowy skraplacz, redukujący ilość wykorzystywanego czynnika chłodniczego jest mniejszy i lżejszy od poprzednika (Vector 1850), zapewniając równocześnie lepsze parametry wydajnościowe. Osiąga moc 18 800 W, umożliwiając skrócenie czasu schładzania i możliwość przewożenia większych ładunków na dłuższej trasie.

Technologia E-Drive umożliwia wyeliminowanie stosowanych w układach tradycyjnych paskowych przekładni mechanicznych – moc silnika jest przetwarzana w prąd elektryczny przez generator.

Dostępny również w wersji wielo-temperaturowej skraplacz model Vector 1950 MT zapewnia ponadto zmniejszenie zużycia paliwa średnio o 10 procent w przeliczeniu na wat.

Ekspozycja Carrier na targach IAA

Oprócz urządzenia Vector 1950, na stoisku Carrier można było zobaczyć trzy nowe modele urządzeń Supra o zwiększonej wydajności, przeznaczone do pojazdów ciężarowych i zapewniające moc do 12 000 W. Zastosowanie nowych wentylatorów umożliwiło zwiększenie przepływu powietrza o 28 procent, co zapewnia szybkie przywrócenie zadanej temperatury i skuteczniejsze zarządzanie dystrybucją powietrza. Wykorzystanie skraplacza 7 mm i mniejszej sprężarki zaowocowało zmniejszeniem zużycia paliwa w przeliczeniu na pojedynczy wat.

Gama urządzeń Pulsor, przeznaczonych do lekkich pojazdów dostawczych o przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 12 do 30 metrów sześciennych, zapewnia pełną wydajność chłodniczą przy niewielkiej prędkości obrotowej silnika (1 000 obr./min.) oraz “stały chłód” podczas całego cyklu dostawy.

Urządzenia najlepiej sprawdzają się w dostawczych pojazdach chłodniczych, które często zatrzymują się na zatłoczonych miejskich ulicach, a ich drzwi są regularnie otwierane i zamykane. W urządzeniach Pulsor również zastosowano technologię E-Drive, obejmującą inwerter z hermetyczną sprężarką o zmiennej prędkości.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!