DB Schenker koncentruje się na zielonych łańcuchach dostaw przyszłości i w ramach swojej europejskiej sieci transportu lądowego pokonał już ponad 1,5 mln kilometrów samochodami ciężarowymi z napędem elektrycznym. Firma ogłosiła ten wynik podczas Forum Zrównoważonej Logistyki DB Schenker w Berlinie. Tym samym operator logistyczny zwiększa wysiłki w ramach pełnego przejścia do 2030 r. na flotę elektryczną realizującą odbiory i dostawy w miastach.
Volker Wissing, Federal Minister of Digital and Transport:
– Aby osiągnąć nasze cele związane ze zmianami klimatycznymi, musimy pilnie zdekarbonizować sektor transportu drogowego. Elektryczne układy napędowe już teraz mogą wykorzystywać swoje mocne strony, zwłaszcza w miastach i na ostatnich milach. Stanowią one istotny wkład w trwałe ograniczenie emisji pochodzących z transportu.
Levin Holle, Prezes Rady Nadzorczej Schenker AG:
– Firma DB Schenker już osiągnęła znaczne postępy w zakresie ochrony klimatu we wszystkich głównych jednostkach organizacyjnych. Pragniemy, by do roku 2040 firma DB Schenker, podobnie jak cała Grupa DB, osiągnęła neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Przed nami długa droga i dlatego już teraz podejmujemy zdecydowane działania.
Jochen Thewes, Dyrektor Generalny Schenker AG:
– DB Schenker liczy na połączenie sił z przewoźnikami i spedytorami w celu dalszego rozwoju transportu lądowego bez emisji CO2. Aby chronić klimat, pomimo wysokich kosztów dokonujemy zaawansowanych inwestycji w zielone łańcuchy dostaw. Nasz apel do klientów brzmi: Oferta już jest, teraz musi wzrosnąć również popyt i gotowość do płacenia za czysty transport.
Pierwsze dwa ciężarowe samochody elektryczne firma DB Schenker wprowadziła w Berlinie w roku 2017. Do dziś flota pojazdów elektrycznych w największej w Europie sieci transportu lądowego wzrosła do 79 sztuk. Dzięki seryjnej produkcji ciężarówek z napędem elektrycznym przez wszystkich największych producentów, DB Schenker jest w stanie realizować wolne od CO2 dostawy ładunków drobnicowych z ponad 60 lokalizacji w ramach swojej sieci w całej Europie. W transporcie w 24 europejskich miastach wykorzystuje się łącznie ponad 60 rowerów towarowych.
Dla uczczenia 150. rocznicy swojego istnienia DB Schenker organizuje Forum Zrównoważonej Logistyki – platformę dyskusyjną dla spedytorów i przewoźników. W ten sposób, w rocznicę swego powstania, operator logistyczny ponownie wysyła do branży sygnał dotyczący dalszej intensyfikacji wspólnych starań na rzecz przyjaznego dla środowiska transportu i rozwiązań logistycznych.
Komentarze