W tym roku jedna z nagród Automechanika Innovation Award 2022 w kategorii pojazdów użytkowych wyróżniła system wspomagania skrętu TAS (z ang. Turning Assistance System) marki WABCO.
Automechanika to największe na świecie targi rynku części samochodowych. W tym roku wrześniowa impreza ściągnęła do Frankfurtu ponad 2800 wystawców z prawie 70 krajów – motywem przewodnim była transformacja motoryzacji i związane z nią innowacje.
ZF Aftermarket zaprezentował podczas Automechaniki wiele nowych produktów i usług, które pozwalają warsztatom zajmującym się pojazdami użytkowymi wykorzystać możliwości związane z tymi trendami. Wśród nich znalazła się nowa odsłona koncepcji bezpieczeństwa – System Asystenta Skrętu (Turning Assistant System – TAS) marki WABCO. Jest to specjalnie wyposażony system wspomagania kierowcy, którego zadaniem jest monitorowanie martwego pola w pojazdach użytkowych. TAS ma na celu zwiększenie zasięgu wzroku kierowców pojazdów użytkowych – radar, kamera i system alarmowy wykrywają potencjalne strefy kolizji i chronią użytkowników dróg podczas skręcania lub zmiany pasa ruchu i są funkcjonalne dla wszystkich zastosowań flotowych.
Planowana data wprowadzenia tego rozwiązania na rynek to połowa 2023 roku.
„Autonomiczna i zautomatyzowana jazda może w przyszłości wnieść największy wkład w bezpieczeństwo na drogach. Ale systemy wspomagania już dziś mogą pomóc w zapobieganiu wypadkom” – wyjaśnia Juri Wagenleitner, Dyrektor regionu Europy w ZF Aftermarket. „Bardzo się cieszę, że nasze studium koncepcyjne znalazło się wśród finalistów nagrody Automechanika Innovation Award.”
Firma ZF, po integracji z WABCO, oferuje pionierskie rozwiązania, będąc jednocześnie największym na świecie dostawcą komponentów do pojazdów użytkowych. Oznacza to, że ZF Aftermarket posiada również najwszechstronniejsze portfolio produktów z ponad 70 000 części dla flot, dystrybutorów i warsztatów. W tym roku na rynek aftermarketowy wprowadzono około 400 nowych części dedykowanych pojazdom użytkowym. Są to między innymi zestawy naprawcze, które są szczególnie cenione przez warsztaty, ponieważ podnoszą jakość pracy na wyższy poziom i gwarantują zadowolenie klientów.
„Dołączone instrukcje naprawcze umożliwiają sprawne i bezproblemowe naprawy. Po raz kolejny potwierdzają naszą misję, by dostarczać naszym partnerom nie tylko produkty, ale i rozwiązania. Dotyczy to również naszych systemów diagnostycznych, na które posiadamy obecnie 48 000 licencji” – dodaje Aleksander Rabinovitch, Dyrektor linii biznesowej dotyczącej pojazdów użytkowych w ZF Aftermarket.
Komentarze