Od 2016 roku udziałowcami w AUTOSAN Sp. z o.o. są Huta Stalowa Wola S.A. (należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowe S.A.) oraz PIT-Radwar S.A. Każdy z podmiotów ma po 50 proc. udziałów w sanockiej fabryce. Teraz nastąpi dalsza integracja z HSW S.A.
HSW S.A. opublikował komunikat 2 listopada br. dotyczący włączenia jeszcze w tym roku sanockiej spółki w struktury HSW S.A.
– Huta Stalowa Wola S.A. zgłosiła zamiar nabycia od AUTOSAN sp. z o.o. (AUTOSAN) jej składników majątkowych wraz z załogą i marką, które tworząc zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa będą podstawą utworzenia w strukturach HSW S.A. nowego Oddziału HSW S.A. Autosan w Sanoku. Proces formalny dopiero się rozpoczyna. 28 października br., zgodnie z art. 261 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, zostały powiadomione o tym zamiarze organizacje związkowe. Właściciele oraz Zarząd AUTOSANU spotkają się w bieżącym tygodniu ze związkami zawodowymi oraz załogą. Podczas spotkania będą omówione wszystkie najważniejsze aspekty tego procesu, w tym sprawy pracownicze.
Zgodnie z planem 1 grudnia 2022 roku nabyte przedsiębiorstwo od AUTOSAN sp. z o.o. stanie się zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa HSW S.A. w formie Oddziału HSW S.A. Autosan w Sanoku. Oddział zachowa produkcję cywilną, spory nacisk zostanie położny na specjalizację w zakresie pojazdów wojskowych. Zachowana zostanie zarówno lokalizacja, jak i marka, zasoby kadrowe, a znacznie wzmocniony potencjał i asortyment produkcji.
W efekcie tego procesu dojdzie do przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. Hutę Stalowa Wola S.A. Oddział w Sanoku.
Organy HSW S.A. realizując intencje Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. zmierzające do restrukturyzacji podmiotów Grupy Kapitałowej PGZ celem zwiększenia ich efektywności oraz plany Huty Stalowa Wola S.A. w zakresie rozbudowy potencjału produkcyjnego na rzecz zabezpieczenia zdolności produkcji sprzętu bojowego, podjęły 28 października 2022 r. uchwałę o zamiarze nabycia przedsiębiorstwa od spółki AUTOSAN. Plan przejęcia został podyktowany koniecznością pilnego wzmocnienia potencjału przemysłowego i kadrowego HSW S.A., co umożliwi włączenie Autosanu do struktury organizacyjnej i produkcyjnej HSW S.A.
Dziś AUTOSAN sp. z o.o. jest spółką powiązaną z HSW S.A., gdzie Huta posiada 50% udziałów. Współpraca w zakresie produkcji specjalnej HSW S.A. z AUTOSANEM trwa od wielu lat. HSW S.A. od początku planowała uruchomienie w zasobach AUTOSAN produkcji pojazdów 4×4. Produkcja w przyszłym Oddziale będzie obejmować pojazdy dla programów WISŁA, NAREW, GLADIUS, OTTOKAR, REGINA, LANGUSTA.
Planowane są inwestycje, które uzupełnią urządzenia i maszyny przemysłowe niezbędne do wdrożenia produkcji wymienionych wersji pojazdów.
Jeżeli plan nabycia powiedzie się, to załoga Autosanu zyska solidnego i stabilnego właściciela gwarantującego pracę oraz potencjał rozwoju na przyszłość.
Jak informują “Nowiny24” AUTOSAN ma mieć problemy z realizacją kontraktu dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Zgodnie z umową z 2020 roku spółka z Sanoka ma dostarczyć 90 przegubowych autobusów AUTOSAN SANCITY 18LF ale producent aujest obciążana karami za opóźnienia.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
TERAZ!, 8 listopada 2022, 11:59 3 -1
Juz przed i od 7 laty obiecanuje sie uruchomienie produkcji dla wojska! w 2018 sam wodz Jaroslaw obiecywal swietlana przyszlosc . 90 autobusow buduje 420 osobowa zaloga gdzie inne zaklady jak Solaris taka ilosc zalatwia z 160 osobowa zaloga. Tam na wet gdyby produkowano autobusy ze zlota do Kuwejtu to zakonczylo by sie to plajta!!
Odpowiedz
Kick, 8 listopada 2022, 15:46 1 0
Myślę, że trzeba pogratulować doprowadzenia do takiego stanu tą i inne równie znane polskie marki motoryzacyjne równie znanemu panu rajdowcowi, a obecnie biznesmenowi na emeryturze.
Brawo.
Odpowiedz
TERAZ!, 8 listopada 2022, 20:26 1 0
Ta i inne marki motoryzacyjne do bankructwa doprowadzily zalogi ze swietlana Solidarnoscia na czele!!. Kiedy K.Olszewski za nim rozpoczal dzialalnosc z Solarisem chcial rozpoczac prace w Jelczu. To kierownictwo i zaloga dala mu do zrozumienia ze go nie potrzebuja!
Odpowiedz