AUTOSAN będzie oddziałem HSW S.A.

7 listopada 2022, 11:27

Od 2016 roku udziałowcami w AUTOSAN Sp. z o.o. są Huta Stalowa Wola S.A. (należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowe S.A.) oraz PIT-Radwar S.A. Każdy z podmiotów ma  po 50 proc. udziałów w sanockiej fabryce. Teraz nastąpi dalsza integracja z HSW S.A.

HSW S.A.  opublikował komunikat 2 listopada br. dotyczący włączenia jeszcze w tym roku sanockiej spółki w struktury HSW S.A.

– Huta Stalowa Wola S.A. zgłosiła zamiar nabycia od AUTOSAN sp. z o.o. (AUTOSAN) jej składników majątkowych wraz z załogą i marką, które tworząc zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa będą podstawą utworzenia w strukturach HSW S.A. nowego Oddziału HSW S.A. Autosan w Sanoku. Proces formalny dopiero się rozpoczyna. 28 października br., zgodnie z art. 261 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, zostały powiadomione o tym zamiarze organizacje związkowe. Właściciele oraz Zarząd AUTOSANU spotkają się w bieżącym tygodniu ze związkami zawodowymi oraz załogą. Podczas spotkania będą omówione wszystkie najważniejsze aspekty tego procesu, w tym sprawy pracownicze.

Zgodnie z planem 1 grudnia 2022 roku nabyte przedsiębiorstwo od AUTOSAN sp. z o.o. stanie się zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa HSW S.A. w formie Oddziału HSW S.A. Autosan w Sanoku. Oddział zachowa produkcję cywilną, spory nacisk zostanie położny na specjalizację w zakresie pojazdów wojskowych. Zachowana zostanie zarówno lokalizacja, jak i marka, zasoby kadrowe, a znacznie wzmocniony potencjał i asortyment produkcji.

W efekcie tego procesu dojdzie do przejścia zakładu pracy na nowego pracodawcę w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, tj. Hutę Stalowa Wola S.A. Oddział w Sanoku.

Organy HSW S.A. realizując intencje Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. zmierzające do restrukturyzacji podmiotów Grupy Kapitałowej PGZ celem zwiększenia ich efektywności oraz plany Huty Stalowa Wola S.A. w zakresie rozbudowy potencjału produkcyjnego na rzecz zabezpieczenia zdolności produkcji sprzętu bojowego, podjęły 28 października 2022 r. uchwałę o zamiarze nabycia przedsiębiorstwa od spółki AUTOSAN. Plan przejęcia został podyktowany koniecznością pilnego wzmocnienia potencjału przemysłowego i kadrowego HSW S.A., co umożliwi włączenie Autosanu do struktury organizacyjnej i produkcyjnej HSW S.A.

Dziś AUTOSAN sp. z o.o. jest spółką powiązaną z HSW S.A., gdzie Huta posiada 50% udziałów. Współpraca w zakresie produkcji specjalnej HSW S.A. z AUTOSANEM trwa od wielu lat. HSW S.A. od początku planowała uruchomienie w zasobach AUTOSAN produkcji pojazdów 4×4. Produkcja w przyszłym Oddziale będzie obejmować pojazdy dla programów WISŁA, NAREW, GLADIUS, OTTOKAR, REGINA, LANGUSTA.

Planowane są inwestycje, które uzupełnią urządzenia i maszyny przemysłowe niezbędne do wdrożenia produkcji wymienionych wersji pojazdów.

Jeżeli plan nabycia powiedzie się, to załoga Autosanu zyska solidnego i stabilnego właściciela gwarantującego pracę oraz potencjał rozwoju na przyszłość.

Jak informują “Nowiny24” AUTOSAN ma mieć problemy z realizacją kontraktu dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Zgodnie z umową z 2020 roku spółka z Sanoka ma dostarczyć 90 przegubowych autobusów AUTOSAN SANCITY 18LF ale producent aujest obciążana karami za opóźnienia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

TERAZ!, 8 listopada 2022, 11:59 3 -1

Juz przed i od 7 laty obiecanuje sie uruchomienie produkcji dla wojska! w 2018 sam wodz Jaroslaw obiecywal swietlana przyszlosc . 90 autobusow buduje 420 osobowa zaloga gdzie inne zaklady jak Solaris taka ilosc zalatwia z 160 osobowa zaloga. Tam na wet gdyby produkowano autobusy ze zlota do Kuwejtu to zakonczylo by sie to plajta!!

Odpowiedz

Kick, 8 listopada 2022, 15:46 1 0

Myślę, że trzeba pogratulować doprowadzenia do takiego stanu tą i inne równie znane polskie marki motoryzacyjne równie znanemu panu rajdowcowi, a obecnie biznesmenowi na emeryturze.
Brawo.

Odpowiedz

TERAZ!, 8 listopada 2022, 20:26 1 0

Ta i inne marki motoryzacyjne do bankructwa doprowadzily zalogi ze swietlana Solidarnoscia na czele!!. Kiedy K.Olszewski za nim rozpoczal dzialalnosc z Solarisem chcial rozpoczac prace w Jelczu. To kierownictwo i zaloga dala mu do zrozumienia ze go nie potrzebuja!

Odpowiedz