Firma Hornbach Baumarkt AG stawia na akumulatorowo-elektrycznego eActrosa do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Podczas uroczystości przekazania pojazdu w niemieckim Wörth am Rhein Dominik Hehl, szef działu sprzedaży Mercedes-Benz Truck dla Mannheim, Heidelbergu i Landau, osobiście wręczył kluczyki do dwuosiowego eActrosa 300 Ingo Leinerowi, członkowi zarządu Hornbach Baumarkt AG. Ta rezydująca w Bornheim (Palatynat) firma, prowadząca centra budowlane i ogrodnicze, zamierza wykorzystywać eActrosa do dostarczania zamówień bezpośrednio do klienta i na plac budowy.
Napędzany akumulatorowo-elektrycznie Mercedes-Benz eActros do ciężkiego transportu dystrybucyjnego od 2021 r. zjeżdża z linii produkcyjnej fabryki w Wörth. Akumulatory eActrosa składają się z trzech (eActros 300) lub czterech (eActros 400) pakietów akumulatorowych, każdy o zainstalowanej pojemności 112 kWh. eActros 400, wyposażony w cztery pakiety akumulatorowe, ma zasięg do 400 kilometrów. Technicznym sercem tej elektrycznej ciężarówki jest jednostka napędowa – sztywna oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwustopniową skrzynią biegów. Oba chłodzone cieczą silniki generują moc ciągłą 330 kW oraz moc maksymalną 400 kW. Ponadto, stosując przewidujący styl jazdy, można odzyskiwać energię elektryczną poprzez rekuperację. Wytworzona w ten sposób energia podczas hamowania trafia z powrotem do akumulatorów eActrosa, a następnie może być ponownie wykorzystana do napędzania pojazdu.
Komentarze