Firma DAF rozszerzyła gamę silników dostępnych w modelu XD o nowy układ napędowy PACCAR PX-7. Jednostka o pojemności 6,7 l rozwija moc do 227 kW (310 KM). Nagrodzony tytułem International Truck of the Year 2023 DAF XD z silnikiem PX-7 jest dostępny jako podwozie pod zabudowę 4×2 z kabiną Day Cab. Wkrótce w ofercie mają znaleźć się kolejne warianty kabiny.
Nowy DAF XD z 6,7-litrowym układem napędowym PACCAR PX-7 o mocy od 167 do 227 kW (230–310 KM) stanowi uzupełnienie wcześniejszych wersji ciężarówki roku 2023 z silnikiem PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l i mocy od 220 kW (300 KM) do 330 kW (450 KM). Nowy układ napędowy PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l jest o 600 kg lżejszy w porównaniu z jednostką MX-11.
Przeprojektowana jednostka dostępna w czterech wariantach mocy
6-cylindrowy silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l został całkowicie przeprojektowany. To napęd bez układu EGR wyposażony w nowy, lekki i mocny blok wykonany z żeliwa z grafitem wermikularnym (CGI), a także żeliwną głowicę cylindrów, nowe tłoki o niskim współczynniku tarcia, nową turbosprężarkę oraz zmodyfikowany pod kątem wydajności kompresor pneumatycznego układu hamulcowego. Silnik jest dostępny w czterech wariantach mocy: 167 kW (230 KM), 189 kW (260 KM), 212 kW (290 KM) i 227 kW (310 KM). Maksymalny moment obrotowy jest dostępny już przy bardzo niskich prędkościach obrotowych silnika, co ma zapewnić niskie zużycie paliwa i komfort użytkowania.
Automatyczne skrzynie biegów PowerLine
Model DAF XD z silnikiem PACCAR PX-7 jest wyposażony w nową, 8-stopniową, w pełni automatyczną skrzynię biegów PowerLine. Skrzynia zmienia biegi, utrzymując wysoki moment obrotowy silnika, co przekłada się na wygodną i sprawną jazdę. Nowa skrzynia biegów pozwala utrzymać zwrotność przy niskiej prędkości dzięki funkcji urge-to-move, czyli ruszania po zwolnieniu pedału hamulca. Opcjonalnie model XD z układem napędowym PACCAR PX-7 jest również dostępny z hamulcem silnikowym PX Engine Brake o mocy przekraczającej 200 kW (276 KM).
Komentarze