Podczas targów Birmingham Truck Show, DAF zaprezentował nowe modele LF i CF w wersjach Euro 6.
Lifting stylistyczny DAFa LF i CF
Nowy LF Euro 6 do transportu dystrybucyjnego i nowy CF Euro 6 do szerokiego zakresu zastosowań są wyposażone w nowe podwozia, układy napędowe oraz zaprojektowane od nowa wnętrza i stylistykę zewnętrzną, która podkreśla podobieństwo do nowego modelu XF.
Cechą wyróżniającą modele jest nowa generacja najnowocześniejszych silników PACCAR Euro 6, włącznie z nowymi jednostkami PACCAR MX-11 i PACCAR MX-13 (konstrukcja z zaawansowaną technologią wtrysku paliwa common rail, turbosprężarka ze zmienną geometrią, układy EGR i SCR oraz aktywny filtr cząstek stałych). Zastosowano też zoptymalizowane przekładnie manualne, zautomatyzowane skrzynie biegów AS Tronic z funkcjami przeznaczonymi specjalnie dla pojazdów DAF.
Nowa stylistyka zewnętrzna jest wspólna z modelem DAF XF Euro 6. Duża krata wlotu powietrza zapewnia maksymalne chłodzenie i niewielkie zużycie paliwa. Dodano panel chromowany z logo DAF, nowe reflektory przednie zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED i opcjonalne światła główne LED dla pojazdów CF. Nowością jest także galwanizowany, stalowy zderzak przedni z opcjonalnymi reflektorami doświetlającymi zakręty.
Do zmian we wnętrzu należy zaliczyć deskę rozdzielczą charakteryzującą się optymalną ergonomią, nowy zestaw wskaźników, wyświetlacz informacyjny utrzymany w jasnej tonacji kolorystycznej, z systemem DAF Driver Performance Assistant, kierownicę ze zintegrowanymi przełącznikami. Tapicerka foteli w odcieniu szarości współgra z nową kolorystyką wnętrza z jasnymi i ciemnymi elementami w kolorach beżowym, szarym i czarnym.
Inteligentne rozmieszczenie elementów zapewniło możliwość zamontowania zbiorników paliwa o pojemności do 1500 l. Zastosowano nowe osie oraz zawieszenie kabiny.
W centralnej części deski rozdzielczej umieszczono 5-calowy wyświetlacz utrzymany w jasnej tonacji kolorystycznej, na którym w 32 językach wyświetlane są wszystkie najważniejsze informacje na temat pracy silnika i pojazdu. Ponadto są tam prezentowane wskazówki dla kierowcy dotyczące prowadzenia pojazdu w najbardziej ekonomiczny sposób. W konsolach środkowych nowych modeli LF i CF zastosowano odpowiednio dwa i trzy gniazda DIN. Nadają się one do zamontowania nowego modułu Truck Navigation Radio (TNR) (w formacie 2xDIN), który poza radioodbiornikiem/odtwarzaczem CD zawiera również nawigację dla samochodów ciężarowych i złącze USB.
Nowe silniki Euro 6
Jednostki napędowe PACCAR posiadają całkowicie nowy blok silnika i są wyposażone w zaawansowaną technologię wtrysku paliwa common rail, turbosprężarkę ze zmienną geometrią i szereg kompleksowych elementów sterujących w celu zapewnienia najwyższej wydajności. Aby osiągnąć zgodność z wymagającymi parametrami normy Euro 6 przy jednoczesnym zapewnieniu najniższego zużycia paliwa, w modelach LF i CF zastosowano recyrkulację spalin równolegle z technologią SCR i filtrem cząstek stałych zaprojektowanym tak, aby maksymalnie wykorzystać regenerację pasywną.
Zużycie paliwa w pojazdach Euro 6 jest tak niskie jak w niezwykle konkurencyjnych modelach Euro 5 (ATe). Duże miski olejowe umożliwiają stosowanie wydłużonych okresów między obsługowych (LF: maks. 60 000 km, CF: maks. 150 000 km). Mimo, iż nowe silniki PACCAR PX-5, PX-7, MX-11 i MX-13 różnią się pod względem konstrukcji, zastosowano w nich kilka wspólnych innowacji.
Wszystkie wyposażone są w pojedynczy pasek wieloklinowy, napędzany bezpośrednio z wału korbowego bez napędu pośredniego, co przyczynia się do obniżenia kosztów obsługi, zwiększenia niezawodności oraz zmniejszenia zarówno masy własnej, jak i zużycia paliwa. Niższą masę oraz mniejszą emisją hałasu udało się uzyskać dzięki misce olejowej z syntetycznego materiału. W silnikach PACCAR MX-11 i MX-13 filtr paliwa i separator wody z automatycznym spustem zostały połączone w pojedynczy moduł zamontowany bezpośrednio na silniku w celu ułatwienia wykonywania czynności obsługowych. Ponadto połączona z filtrem oleju w pojedynczy moduł chłodnica oleju została wykonana ze stali nierdzewnej, dzięki czemu jest bardziej wytrzymała. Rozwiązaniem wyjątkowym w branży samochodów ciężarowych są wiązki przewodów obudowane specjalną pianką.
Zależnie od modelu, nowe pojazdy LF i CF są wyposażane standardowo w 5-, 6-, 9- lub 12-biegowe przekładnie manualne. W przypadku pojazdów CF opcjonalnie dostępna jest skrzynia 16-biegowa oraz zautomatyzowane przekładnie AS Tronic w wariantach 6-, 12- i 16-biegowych. 12- i 16-biegowe skrzynie AS Tronic są wyposażone w szereg funkcji wyjątkowych dla pojazdów DAF, takich jak EcoRoll (umożliwiająca kontrolowany zjazd ze wzniesienia przy rozłączonym sprzęgle z wykorzystaniem naturalnego pędu) oraz Fast Shift do szybszego redukowania biegów górnego zakresu bez rozłączania sprzęgła.
Niska masa własna, większa ładowność
W modelu CF Euro 6 dostępna jest nowa, lżejsza oś tylna, która umożliwia osiągnięcie masy całkowitej pojazdu do 44 t i zapewnia przeniesienie momentu obrotowego silnika do 2300 Nm. Nowością jest zastosowanie konstrukcji Stabilink. Dzięki integracji stabilizatora z zawieszeniem tylnej osi uzyskano optymalną sztywność i stabilność, a także znacznie ograniczono masę tego elementu. Nowa płyta montażowa siodła, inteligentny sposób montażu akumulatorów i nowy układ kierowniczy także przyczyniają się do obniżenia masy własnej pojazdów.
Firma DAF skoncentrowała się na jak najlepszym rozmieszczeniu komponentów całkowicie przeprojektowanego podwozia. Standardowy 65-litrowy zbiornik AdBlue został umieszczony pod kabiną sypialną, z kolei akumulatory mogą znajdować się wewnątrz tylnej części ramy. Podwozie modelu LF Euro 6 zostało przeprojektowane, dzięki czemu udało się poprawić sztywność i właściwości jezdne, obniżyć masę własną i sporą ilość miejsca na umieszczenie różnych podzespołów. Najważniejszą innowacją jest wykonanie podłużnic ramy z pojedynczych elementów, co pozwala zachować jak najniższą masę własną. Aby uzyskać dodatkową nośność, modele 18- i 19-tonowe można wyposażyć w nową 13-tonową oś tylną, co jest niezwykle ważne w krajach, w których dozwolone są obciążenia osi napędzanej przekraczające 11,5 t.
Firma DAF rozpocznie produkcję nowego modelu DAF CF Euro 6 z silnikiem PACCAR MX-13 w czerwcu 2013 roku, a następnie pojazdów wyposażanych w silniki PACCAR MX-11 jesienią. Wersja wyposażona w silnik PACCAR PX-7 zostanie dodana do oferty serii CF na początku 2014 roku. Nowy model LF Euro 6 trafi do produkcji w czwartym kwartale 2013 roku.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Richard, 18 kwietnia 2016, 15:30 0 0
Coach factory outlet cabazon сa wholesale mlb jrsey Uѕа
coach factory outlet
Odpowiedz