ZF Aftermarket: nowy koncept ZF [pro]Service skierowany do warsztatów serwisujących pojazdy użytkowe

19 września 2023, 8:00

ZF jest wiodącym, globalnym dostawcą technologii i usług poprawiających bezpieczeństwo, efektywność i komunikację samochodów ciężarowych. Od wielu lat największe światowe marki samochodów ciężarowych, autobusów i naczep bazują na wyróżniających się spośród konkurencji technologiach ZF oraz należącej do koncernu marki WABCO, w tym na zaawansowanym systemie wspomagającym kierowcę, układach hamulcowych, kierowniczych i systemach kontroli stabilności. W miarę wzrostu znaczenia segmentu pojazdów użytkowych na rynku części zamiennych, pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie ich obsługi i serwisowania. ZF Aftermarket wychodzi naprzeciw potrzebom niezależnych warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe poprzez stworzenie nowego, dedykowanego konceptu warsztatowego.

ZF Aftermarket wychodzi naprzeciw potrzebom niezależnych warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe poprzez stworzenie dedykowanego konceptu warsztatowego

ZF [pro]Service łączy istniejące dotychczas koncepty: ZF [pro]Tech (pojazdy użytkowe) i WABCO Service Partner w jeden, kompleksowy program obejmujący ofertę wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF. Firma oferuje w ten sposób doświadczenie i wiedzę technologiczną wiodącego na świecie dostawcy części zamiennych, technologii oraz rozwiązań serwisowych dla ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów. Misją firmy jest wspieranie swoich klientów i dążenie do tego, by partnerzy warsztatowi mieli dostęp do profesjonalnej i najnowszej wiedzy rynkowej oraz szerokich możliwości rozwojowych. Ważnym krokiem w realizacji tej misji jest premiera nowego konceptu, który pozwoli warsztatom ciężarowym lepiej przygotować się na wyzwania związane z pracą na dynamicznie rozwijającym się rynku pojazdów użytkowych oraz poszerzać swoje kompetencje, a tym samym ofertę serwisową. 

Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej

Korzyści dla partnerów ZF [pro]Service

Najważniejsze korzyści z członkostwa w ZF [pro]Service obejmują działania z zakresu szkolenia i rozwoju kompetencji pracowników warsztatów. Partnerzy otrzymują również wsparcie biznesowe i marketingowe – poprzez wizyty opiekunów firmy, zapewnienie dostępu do profesjonalnej wiedzy technicznej za pomocą portalu, infolinii i service desk, a także umieszczenie w dedykowanej wyszukiwarce Partnerów, branding warsztatów, regionalne konferencje dla członków konceptu oraz promocję warsztatów wśród flot. Partnerzy mogą również liczyć na certyfikację potwierdzoną audytem, wskazującą na doskonałe przeszkolenie pracowników i najwyższą jakość usług świadczonych
w warsztacie.

ZF [pro]Service łączy istniejące dotychczas koncepty: ZF [pro]Tech (pojazdy użytkowe) i WABCO Service Partner w jeden kompleksowy program obejmujący ofertę wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF.

Dostęp do profesjonalnego know-how

Warsztaty w ramach konceptu będą miały możliwość wyboru rodzaju partnerstwa oraz specjalizacji poprzez poszczególne moduły, które można ze sobą łączyć: ZF Driveline Partner lub Partner WABCO oraz 3 typy pojazdów – pojazdy ciężarowe, autobusy i naczepy. Pozwoli to na precyzyjne ustalenie zakresu właściwego wsparcia technicznego dla danego warsztatu.

Oferta ZF [pro]Service w 2023 r. obejmuje następujące warianty szkoleń teoretyczno-praktycznych:

  • Szkolenie podstawowe – Uczestnikom przekazywana
    jest wiedza niezbędna do prawidłowej obsługi i diagnozy układów pneumatycznych WABCO występujących w pojazdach silnikowych oraz naczepach i przyczepach.
  • Szkolenie Truck – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układów ABS/ASR, EBS (1,2,3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU występujących w pojazdach ciężarowych.
  • Szkolenie Trailer – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS, TEBS, TECAS występujących
    w przyczepach i naczepach.
  • Szkolenie BUS – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS/ASR, EBS (1, 2, 3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU 1, ATC, MTS (1, 2) występujących w autobusach.
  • Szkolenie z układów przeniesienia napędu – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi
    i diagnozy poszczególnych elementów skrzyni biegów ZF TraXon, ZF AsTronic oraz obsługi oprogramowania ZF Testman dla pojazdów ciężarowych.
  • Szkolenie sprzęgło i zawieszenie – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów sprzęgła i układu zawieszenia.
  • Szkolenie OptiTire – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu IVTM (OptiTire) produkcji WABCO.
  • Szkolenie AMT – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów AMT produkcji WABCO oraz dostępne zestawy naprawcze dla pojazdów użytkowych.
Oferta szkoleniowa obejmuje zagadnienia niezbędne do obsługi pojazdów użytkowych, m.in. skrzynie biegów ZF TraXon i AsTronic, układy sprzęgła i zawieszenia, układy pneumatyczne, systemy ABS, OptiTire.

Jednym z głównych, bezpłatnych narzędzi przygotowanych w ramach ZF [pro]Service jest dedykowany portal internetowy z dostępem do praktycznych wskazówek w formie informacji technicznych i produktowych. Znajdują się tam również instrukcje montażowe do konkretnych pojazdów, katalog części online i inne przydatne aplikacje.

Od kilku lat widzimy coraz większe zainteresowanie i potrzebę szkoleń omawiających tematykę diagnostyki pojazdów ciężarowych. – mówi Michał Głażewski, Manager Zespołu Sieci Warsztatowych i Wsparcia Technicznego ZF Aftermarket – Rozwój konceptu warsztatowego ZF [pro]Service jest pionierskim krokiem w kierunku wsparcia warsztatów zajmujących się obsługą i naprawą pojazdów użytkowych w Polsce. Koncept jest jednocześnie szansą na poszerzenie zakresu świadczonych usług i rozwój poprzez wyspecjalizowanie się w nowym obszarze. Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej.

Szkolenia oferowane w ramach konceptu ZF [pro]Service prowadzone są w specjalnie przygotowanym Centrum Szkoleniowym ZF Aftermarket pod Warszawą.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową https://aftermarket.zf.com/ oraz do śledzenia kanału ZF Aftermarket na Facebooku.

zdjęcia: ZF

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!