ZF jest wiodącym, globalnym dostawcą technologii i usług poprawiających bezpieczeństwo, efektywność i komunikację samochodów ciężarowych. Od wielu lat największe światowe marki samochodów ciężarowych, autobusów i naczep bazują na wyróżniających się spośród konkurencji technologiach ZF oraz należącej do koncernu marki WABCO, w tym na zaawansowanym systemie wspomagającym kierowcę, układach hamulcowych, kierowniczych i systemach kontroli stabilności. W miarę wzrostu znaczenia segmentu pojazdów użytkowych na rynku części zamiennych, pojawiają się nowe rozwiązania w zakresie ich obsługi i serwisowania. ZF Aftermarket wychodzi naprzeciw potrzebom niezależnych warsztatów obsługujących pojazdy użytkowe poprzez stworzenie nowego, dedykowanego konceptu warsztatowego.
ZF [pro]Service łączy istniejące dotychczas koncepty: ZF [pro]Tech (pojazdy użytkowe) i WABCO Service Partner w jeden, kompleksowy program obejmujący ofertę wszystkich marek ZF Aftermarket: LEMFÖRDER, SACHS, TRW, WABCO i ZF. Firma oferuje w ten sposób doświadczenie i wiedzę technologiczną wiodącego na świecie dostawcy części zamiennych, technologii oraz rozwiązań serwisowych dla ciężarówek, przyczep, naczep i autobusów. Misją firmy jest wspieranie swoich klientów i dążenie do tego, by partnerzy warsztatowi mieli dostęp do profesjonalnej i najnowszej wiedzy rynkowej oraz szerokich możliwości rozwojowych. Ważnym krokiem w realizacji tej misji jest premiera nowego konceptu, który pozwoli warsztatom ciężarowym lepiej przygotować się na wyzwania związane z pracą na dynamicznie rozwijającym się rynku pojazdów użytkowych oraz poszerzać swoje kompetencje, a tym samym ofertę serwisową.
Korzyści dla partnerów ZF [pro]Service
Najważniejsze korzyści z członkostwa w ZF [pro]Service obejmują działania z zakresu szkolenia i rozwoju kompetencji pracowników warsztatów. Partnerzy otrzymują również wsparcie biznesowe i marketingowe – poprzez wizyty opiekunów firmy, zapewnienie dostępu do profesjonalnej wiedzy technicznej za pomocą portalu, infolinii i service desk, a także umieszczenie w dedykowanej wyszukiwarce Partnerów, branding warsztatów, regionalne konferencje dla członków konceptu oraz promocję warsztatów wśród flot. Partnerzy mogą również liczyć na certyfikację potwierdzoną audytem, wskazującą na doskonałe przeszkolenie pracowników i najwyższą jakość usług świadczonych
w warsztacie.
Dostęp do profesjonalnego know-how
Warsztaty w ramach konceptu będą miały możliwość wyboru rodzaju partnerstwa oraz specjalizacji poprzez poszczególne moduły, które można ze sobą łączyć: ZF Driveline Partner lub Partner WABCO oraz 3 typy pojazdów – pojazdy ciężarowe, autobusy i naczepy. Pozwoli to na precyzyjne ustalenie zakresu właściwego wsparcia technicznego dla danego warsztatu.
Oferta ZF [pro]Service w 2023 r. obejmuje następujące warianty szkoleń teoretyczno-praktycznych:
- Szkolenie podstawowe – Uczestnikom przekazywana
jest wiedza niezbędna do prawidłowej obsługi i diagnozy układów pneumatycznych WABCO występujących w pojazdach silnikowych oraz naczepach i przyczepach. - Szkolenie Truck – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układów ABS/ASR, EBS (1,2,3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU występujących w pojazdach ciężarowych.
- Szkolenie Trailer – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS, TEBS, TECAS występujących
w przyczepach i naczepach. - Szkolenie BUS – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu ABS/ASR, EBS (1, 2, 3), OnLane, OnGuard, ECAS, E-APU 1, ATC, MTS (1, 2) występujących w autobusach.
- Szkolenie z układów przeniesienia napędu – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi
i diagnozy poszczególnych elementów skrzyni biegów ZF TraXon, ZF AsTronic oraz obsługi oprogramowania ZF Testman dla pojazdów ciężarowych. - Szkolenie sprzęgło i zawieszenie – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów sprzęgła i układu zawieszenia.
- Szkolenie OptiTire – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów układu IVTM (OptiTire) produkcji WABCO.
- Szkolenie AMT – Uczestnikom przekazywana jest niezbędna wiedza do prawidłowej obsługi i diagnozy poszczególnych elementów AMT produkcji WABCO oraz dostępne zestawy naprawcze dla pojazdów użytkowych.
Jednym z głównych, bezpłatnych narzędzi przygotowanych w ramach ZF [pro]Service jest dedykowany portal internetowy z dostępem do praktycznych wskazówek w formie informacji technicznych i produktowych. Znajdują się tam również instrukcje montażowe do konkretnych pojazdów, katalog części online i inne przydatne aplikacje.
– Od kilku lat widzimy coraz większe zainteresowanie i potrzebę szkoleń omawiających tematykę diagnostyki pojazdów ciężarowych. – mówi Michał Głażewski, Manager Zespołu Sieci Warsztatowych i Wsparcia Technicznego ZF Aftermarket – Rozwój konceptu warsztatowego ZF [pro]Service jest pionierskim krokiem w kierunku wsparcia warsztatów zajmujących się obsługą i naprawą pojazdów użytkowych w Polsce. Koncept jest jednocześnie szansą na poszerzenie zakresu świadczonych usług i rozwój poprzez wyspecjalizowanie się w nowym obszarze. Partnerzy ZF [pro]Service zyskują dostęp do najnowszych materiałów, dedykowanych szkoleń oraz osobistych konsultacji, co pozwoli im na dynamiczny rozwój i wypracowanie przewagi rynkowej.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę internetową https://aftermarket.zf.com/ oraz do śledzenia kanału ZF Aftermarket na Facebooku.
zdjęcia: ZF
Komentarze