Firma Allison Transmission Holdings, amerykański producent skrzyń biegów i napędów hybrydowych do pojazdów użytkowych, ogłosiła podpisanie protokołu ustaleń z Polską Grupą Zbrojeniową. Porozumienie obejmuje współpracę w zakresie świadczenia usług i napraw przekładni do pojazdów gąsienicowych w Polsce, a także w zakresie programów pojazdów gąsienicowych.
Jak przekazuje portal Aftermarketnews.com, Polska kupuje tysiące wozów bojowych w odpowiedzi na spadek bezpieczeństwa w regionie i konieczność silnej obrony. Efektem tego jest podpisany kontrakt na zakup kilkuset czołgów Abrams i setek haubic. PGZ zdobyło także niedawno kontrakt na ponad 1000 pojazdów Borsuk. Firma Allison Transmission miała przekazać, że jest dostawcą systemów napędowych dla czołgu Abrams, haubic K9 i Krab.
– Nieustannie budujemy nasze strategiczne sojusze, aby przyspieszyć rozwój sektora obronnego w ramach Planu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP. Cieszymy się z możliwości nawiązania współpracy z Allison Transmission, znanym dostawcą rozwiązań napędowych, który cieszy się sprawdzoną reputacją na polu bitwy – powiedział Sebastian Chwałek, Prezes PGZ.
– Allison Transmission z dumą wspiera PGZ i jej spółki zależne w rozwoju światowej klasy platform pojazdów, takich jak samobieżna haubica Krab i wielokołowe modele obronne, a także zapewnia utrzymanie naszych produktów w Polsce – powiedziała Dana Pittard, wiceprezes ds. programów obronnych w Allison Transmission.
W PGZ zrzeszonych jest 50 firm, w tym m.in. Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne (WZM), które zostaną dodane do sieci Autoryzowanych Dealerów i Dystrybutorów Allison odpowiadających za obsługę pojazdów gąsienicowych. Mają one stanowić uzupełnienie dla firmy Tezana, która świadczy usługi w zakresie skrzyń biegów do pojazdów kołowych w Polsce.
Komentarze