Rozpoczęły się prace związane z budową nowej siedziby polskiego oddziału SAF-Holland. Z tej okazji zadaliśmy kilka pytań na temat obiektu Markowi Modrakowi, Prezesowi Zarządu firmy.
Jaka jest przyczyna budowy nowej siedziby i nowych obiektów (magazyn, serwis, stacja kontroli)? Dlaczego będą zlokalizowane akurat w Pile?
Marek Modrak: Od kliku lat wspólnie z Zarządem grupy SAF-Holland planowaliśmy rozszerzenie działalności o obsługę serwisową i diagnostyczną przyczep i naczep oraz samochodów ciężarowych. Stało się to możliwe po fuzji z amerykańską firmą Holland, gdyż wtedy SAF stał się również dostawcą komponentów do samochodów ciężarowych i autobusów. Po wielu wewnętrznych dyskusjach, w połowie 2012 roku rozesłaliśmy zapytania ofertowe do trzech firm developerskich z rejonu Wielkopolski. Zwycięsko z tej rywalizacji wyszła firma Pil-Building z Piły. Oferta Pil-Buidingu spełniła w największym stopniu nasze oczekiwania co do zaproponowanych rozwiązań, jak i terminów wykonania inwestycji.
Jeżeli chodzi o lokalizację to wybieraliśmy pomiędzy gminą Tarnowo Podgórne k./Poznania w okolicach drogi 92 i Piłą – lokalizacją w rejonie skrzyżowania dróg krajowych S11 i 10. Z tych dwóch miejsc wybraliśmy Piłę z m.in. ze względu na mniejszą konkurencję w dziedzinie usług warsztatowych niż w okolicach Poznania, położenie działki w pełni uzbrojonej bezpośrednio przy drodze S11, w odległości ok. 400m od skrzyżowania z drogą krajową 10. Znaczenie miała też nieduża odległość od obecnej siedziby SAF-Holland Polska (24 km) oraz miejsca zamieszkania większości pracowników, co daje duże prawdopodobieństwo utrzymania obecnej, przeszkolonej i znającej pracę w naszym koncernie załogi. Ucieszyła nas także bardzo dobra atmosfera wokół naszych planów ze strony władz miasta i regionu.
Czy w związku z nową inwestycją, zwiększy się zakres działalności polskiego oddziału SAF-Holland?
Od roku 1997, czyli od powstania spółki SAF Polska, potem SAF-Holland Polska, do dziś, prowadzimy wyłącznie działalność handlową. W naszej ofercie znajdują się komponenty do budowy pojazdów użytkowych, przede wszystkim produkcji SAF-Holland, ale również inne, produkcji firm, które reprezentujemy na polskim rynku. Dzięki tej inwestycji chcemy poszerzyć naszą ofertę o działalność serwisową oraz diagnostyczną.
W nowym warsztacie chcielibyśmy prowadzić m.in.: naprawy układów hamulcowych produkcji firm: Wabco, Knorr, Haldex, naprawy osi SAF-Holland oraz innych producentów, włącznie z naprawami gwarancyjnymi, sprzedaż, montaż i naprawę opon, naprawę i kalibrację tachografów, montaż Toll Collect, Via Toll. Będziemy także wykonywać kontrolę i ewentualne nastawy geometrii, naprawy i regulacje sprzęgów i siodeł, wymiany olejów silnikowych i innych płynów eksploatacyjnych, a także inne prace naprawcze i obsługowe przy pojazdach uzytkowych. Planujemy także działalność diagnostyczną w ramach Okręgowej Stacji Pojazdów.
Co firma chce osiągnąć poprzez budowę nowego obiektu?
Chcemy jeszcze lepiej obsługiwać klientów, aby uzyskać ich zaufanie i zadowolenie. Tym samym, aby dalej w przyszłości byli użytkownikami naszych produktów. Poprzez poszerzenie działalności będziemy mieli możliwość praktycznego szkolenia mechaników pracujących w autoryzowanych stacjach serwisowych SAF-Holland, tym samym zapewnimy lepszą obsługę ich klientów.
Chcemy także zwiększyć sprzedaż części zamiennych i poprawić wizerunek SAF-Holland w Polsce, Europie i na całym świecie. Zapewnić lepsze warunki pracy i socjalne dla pracowników. W przyszłości, po pozytywnym odbiorze projektu, planujemy kontynuować budowę następnych takich stacji, nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach.
Kiedy obiekt rozpocznie działanie?
Inwestor planuje przekazać nam do użytkowania halę magazynową i warsztat w połowie sierpnia 2013 roku. Budynek biurowy z zapleczem socjalnym do końca września 2013 r. Maksymalnie w połowie października 2013 r. powinniśmy prowadzić działalność już w nowej siedzibie. Dotychczasowe obiekty są przeznaczone do sprzedaży. Ewentualnych zainteresowanych zapraszamy.
Komentarze