Jedna z firm kurierskich zakupiła 100 w pełni elektrycznych samochodów dostawczych. Dla globalnego lidera branży usług logistycznych to kolejny istotny krok w realizacji założeń strategii GoGreen. W jej ramach do 2030 roku aż 50% floty będą stanowiły ekopojazdy, spełniające wysokie kryteria bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Dalsza modernizacja floty wpłynie na bardziej zrównoważoną działalność, przyczyniając się do ochrony klimatu i mniejszego oddziaływania na środowisko.
Cel: zeroemisyjny transport
Ostatnio informowaliśmy, o podobnej inwestycji podjętej przez polską firmę kurierską InPost. W ich ślady poszedł DHL Parcel, który zakupił 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze. Uzupełnią one zieloną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in. własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na swoje potrzeby. Pozyskiwany w ten sposób prąd zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.
Według Europejskiej Agencji Środowiska ok. 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 r. pochodziła z sektora transportu, z czego aż 71,7% z transportu drogowego. Na świecie z roku na rok zwiększa się liczba produkowanych samochodów, dlatego ograniczenie emisyjności w transporcie staje się obecnie jednym z najważniejszych wyzwań cywilizacyjnych.
– Jednym ze strategicznych punktów naszych działań na rzecz ochrony środowiska jest elektryfikacja floty. Tylko do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 ekopojazdów. Prowadzone przez nas testy wskazują, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennej pracy kurierów. Poza mniejszym oddziaływaniem na środowisko nasi pracownicy cenią sobie komfort jazdy, ciszę w kabinie kierowcy, możliwość bezpłatnego zatrzymywania się w strefach płatnego parkowania czy poruszanie się po centrach miast na co dzień zamkniętych dla samochodów spalinowych. Współpraca z zaufanym partnerem, takim jak Ford to kolejny krok do realizacji naszego oficjalnie zdeklarowanego calu jakim jest osiągnięcie neutralności CO2 – komentuje Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel.
Nowoczesność w parze z ekologią
Elektryczny Ford E-Transit umożliwia dekarbonizowanie floty przy jednoczesnym zwiększaniu jej wydajności. Jedno ładowanie wystarczy do przejechania do 309 km. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele czy przednie i tylne czujniki parkowania. Wiodące w swoim segmencie bazowe wyposażenie to także system SYNC4 z bezprzewodowymi aktualizacjami over-the-air z 12-calowym dotykowym ekranem czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay. Wśród dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa znajdują się m.in. Collision Mitigation System (system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami) czy Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy).
Samochód ma do 15,1 m3 pojemności przestrzeni ładunkowej, a dzięki przeprojektowanemu, tylnemu wielowahaczowemu zawieszeniu może przewozić do 1630 kg ładunku.
– Jesteśmy dumni, że znacząca firma logistyczna DHL Parcel łączy siły z Fordem, decydując się na najlepiej sprzedający się elektryczny samochód dostawczy w Polsce. Dążenie naszego klienta do bezemisyjnej działalności jest zgodne z naszymi celami, które określiliśmy i pracujemy nad ich spełnieniem każdego dnia. Wkrótce do naszej oferty dołączy także elektryczny Transit Custom, a także E-Transit Courier, dzięki czemu będziemy w stanie zaoferować biznesowi kompletną ofertę elektrycznych samochodów różnych wielkości – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Transakcję obsługuje dealer Bemo Motors w Poznaniu, a finansującym jest Arval Service Lease Polska.
– Elektryczne samochody użytkowe błyskawicznie zyskują na popularności – obecnie stanowią już prawie połowę wynajmowanych przez nas pojazdów EV. Jak pokazują dane z tegorocznego „Barometru Flotowego”, niemal co piąta firma w Polsce posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z w pełni elektrycznych pojazdów dostawczych. DHL Parcel tę zieloną zmianę zaczął już kilka lat temu i realizuje ją bardzo konsekwentnie, sięgając po różne formy zrównoważonej mobilności. Bardzo cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie w transformacji energetycznej floty i wspierać ją w realizacji strategii GoGreen, dostarczając nie tylko samochody, ale też rowery elektryczne – stwierdziła Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.
Komentarze