eActros 300 Tractor przez dwa tygodnie realizował transport palet w ramach obsługi firmy LPR, klienta EFTRANSPORT. Elektryczny ciągnik Mercedes-Benz Trucks pracował na zróżnicowanych trasach, także w centrum Warszawy.
Firma EFTRANSPORT od wielu lat świadczy usługi dla firmy LPR, specjalizującej się w wynajmie i zarządzaniu paletami. Jeden z oddziałów EFTRANSPORT, w podwarszawskim Adamowie, przez dwa tygodnie testował w swojej codziennej pracy możliwości, jakie oferuje eActros 300 Tractor.
– Elektryczna ciężarówka to dla nas duża nowość, dotąd nie mieliśmy okazji zetknąć się z takim pojazdem. Zostaliśmy jednak bardzo dobrze przygotowani przez ekspertów Daimler Truck Polska do podjęcia tego wyzwania. Zanim rozpoczęliśmy test, otrzymaliśmy wszelkie potrzebne informacje, kierowca został przeszkolony, a później przez cały okres eksploatacji pojazdu w naszej firmie mieliśmy zapewnione wsparcie merytoryczne. To bardzo ważne, bo kiedy mamy do czynienia z czymś tak nowym, im więcej wiemy, tym mniej jest obaw. Nie czuliśmy się pozostawieni sami sobie. – mówi Beata Sitarska, kierowniczka transportu oddziału EFTRANSPORT w Adamowie.
eActros pracował na zróżnicowanych trasach lokalnych, startując z bazy w centrum logistycznym A2 Warsaw Park w Adamowie. Pojazd realizował typowe zadania dla firmy, polegające na dostawach i odbiorach palet, dziennie pokonując trasy do ok. 160 km. Transporty obejmowały zarówno tereny okolic Warszawy, jak i samo centrum miasta.
W ramach testu elektryczna ciężarówka przewoziła nie tylko palety – jednym z transportów były materiały biurowe.
– W tym wypadku obciążenie wyniosło 24 tony, chcieliśmy sprawdzić, jak eActros zachowuje się z takim ładunkiem. Okazało się, że właśnie w tym przypadku elektryczny napęd ujawnił swoją przewagę nad tradycyjnym. Obciążenie zupełnie nie wpłynęło na prowadzenie pojazdu przez kierowcę. Jednocześnie zużycie energii nie było dużo większe niż przy obciążeniu 7 tonami ładunku. – dodaje Beata Sitarska, kierowniczka transportu oddziału EFTRANSPORT w Adamowie.
W trakcie dwutygodniowego testu firma korzystała wyłącznie z dostarczonej razem z pojazdem ładowarki mobilnej, która okazała się wystarczająca na jego potrzeby.
Komentarze