Rozwój autonomicznych rozwiązań transportowych typu hub-to-hub przyspiesza dzięki pilotażowemu programowi Scania. Jako część Grupy TRATON, Scania zaangażuje się w nowe partnerstwo z amerykańską firmą Plus, która zintegruje swoją w pełni autonomiczną technologię SuperDrive™ poziomu 4 z pojazdami produkowanymi przez Scania i Grupę TRATON.
Autonomiczne ciężarówki na stałych trasach
Wdrażany przez Scania pilotażowy program autonomicznego transportu to efekt strategii firmy, która polega na prowadzeniu testów zorientowanych na klienta. Celem testów jest zademonstrowanie technologii typu hub-to-hub oraz utworzenie skalowalnych koncepcji działań, wnoszących rzeczywistą wartość w działalność klientów firmy.
– Zależy nam na opracowaniu w pełni zintegrowanych rozwiązań autonomicznych. Oznacza to, że technologia powstaje w fabryce i bezpośrednio stamtąd ją wspieramy. Rozwiązania projektujemy w taki sposób, aby nasi klienci mogli nimi zarządzać w ramach istniejącej infrastruktury i przepływów operacyjnych – podkreśla Peter Hafmar, wiceprezes i dyrektor działu rozwiązań autonomicznych.
Autonomiczne rozwiązania Scania typu hub-to-hub mają przyczynić się do zwiększenia wydajności operacyjnej klientów, obniżenia emisji spalin i poprawy bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie rozwiązując problem rosnącego niedoboru kierowców na świecie. Wdrożenie i ogłoszenie programu to najnowsze działania w ramach strategii Scania dotyczącej pojazdów autonomicznych. Firma, która od 2021 testuje autonomiczne rozwiązania transportowe na szwedzkich drogach, w 2024 roku planuje podjąć pilotażową współpracę z klientami w innych krajach Europy.
– Rozwijając nasz autonomiczny program hub-to-hub, obejmujemy czołową pozycję w zakresie autonomicznych rozwiązań dla klientów – dodaje Peter Hafmar.
Samochody ciężarowe Scania wyposażone w system jazdy autonomicznej Plus na poziomie 4 poddawane są już testom na drogach publicznych w Europie (przy obecności kierowcy). Obie firmy przeprowadzą pilotażowe działania z wykorzystaniem flot, a następnie rozpoczną produkcję seryjną i globalne wdrożenie rozwiązania na dużą skalę.
– Niezmiernie nas cieszy wybór naszej firmy na długoterminowego partnera w zakresie technologii autonomicznej. Wykorzystamy nasze szerokie doświadczenie we wdrażaniu modułowego i elastycznego oprogramowania do autonomicznej jazdy, aby przyspieszyć rozwój wysokowydajnych autonomicznych samochodów ciężarowych. Efekt będzie taki, że bezpiecznie i łatwo poddadzą się integracji z działalnością klientów, którzy będą mogli z nich korzystać w swoich operacjach komercyjnych na dużą skalę – mówi Shawn Kerrigan, dyrektor ds. operacyjnych i współzałożyciel Plus.
– Postrzegamy technologie autonomiczne jako istotną część naszej oferty w dziedzinie bezpiecznych, wydajnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, które mogą zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta. W tym wymiarze olbrzymie wsparcie stanowi dla nas współpraca Grupy TRATON z firmą Plus – podkreśla Peter Hafmar.
Komentarze