Szarpak dla pojazdów ciężarowych otrzymał Złoty Medal MTP 2024

20 marca 2024, 13:02

Samocentrujący 20-tonowy szarpak dla serwisów ciężarowych, warsztatów i SKP został nagrodzony Złotym Medalem MTP 2024. SZ-20A to sprzęt ,,wagi ciężkiej” – dla pojazdów o nacisku 20 t/oś.

Dla kogo przeznaczony jest Szarpak SZ-20A?

Sprawdzi się tam, gdzie liczy się profesjonalizm. Łączy zwiększoną dynamikę układu hydraulicznego oraz precyzję autocentrowania. Długa żywotność dzięki ogniowo ocynkowanym płytom oraz specjalnym gatunkom stopów w układach przenoszących siły. Sterowany klasycznie, tj. za pomocą pilota latarki (przewodowo lub bezprzewodowo) oraz z aplikacji mobilnych z check-listą i zdjęciami transferowanymi do BOK. Powstał z myślą o punktach obsługujących flotę ciężarową, zajezdniach autobusowych i trolejbusowych, wojsku i innych jednostkach posiadających ultra ciężkie pojazdy.

Szarpak SZ-20A to hydrauliczne urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami do diagnostyki luzów zawieszenia i układu sterowania w pojazdach samochodowych o nacisku na oś aż do 20 t. Charakteryzuje się dużą mocą pozwalającą uzyskać odpowiednio szybkie szarpnięcia płyt i pełen zakres ruchu przy maksymalnym obciążeniu. Zapewnia 100 mm skok płyt przy zachowaniu szybkości przesuwu pod obciążeniem. Pozwala na ruchy obu płyt jednocześnie (tryb synchroniczny) oraz ruch jednej z wybranych płyt (tryb asynchroniczny). Samocentrowanie to bardzo istotna z punktu widzenia użytkownika funkcjonalność, która zapewnia automatyczny powrót płyt szarpiących do wyjściowej (środkowej) po wykonaniu wymaganych sekwencji szarpnięć.

SZ-20A jest sterowany za pomocą klasycznego pilota-latarki z przewodem lub bezprzewodowo (radiowo) lub z poziomu aplikacji na urządzenia z systemem Android, zintegrowanej z oprogramowaniem Uniline i Multiline (systemami firmy UNIMETAL do prowadzenia badań technicznych pojazdów). Kolejną istotną cechą jest fakt, że przy znacznie zwiększonej mocy udało się zachować wymiary standardowych szarpaków uniwersalnych produkowanych przez UNIMETAL. Pozwoli to rzeszy klientów firmy uniknąć kosztów prac budowlanych związanych z przebudową wnęk fundamentowych przy wymianach lub modernizacjach.

Nowy szarpak SZ-20A spełnia obecne polskie wymogi prawne dla SKP, a także dyrektywy 2014/45/UE oraz brytyjskiego DVSA. Może być stosowany na stacjach kontroli pojazdów w Polsce oraz w kilkunastu innych krajach świata.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!